keessmetsers.reismee.nl

Kasteel Aldenghoor, een van de parels van het Leudal.

Kasteel Aldenghoor, een heel mooie locatie voor een romantisch verblijf.

Op 21 januari werd ik 77 jaar en dat wilde ik gaan vieren met een wandeling in het Leudal en een verblijf in Kasteel Aldenghoor, dat aan de rand van het dorpje Haelen is gelegen. Het moest een verrassing worden voor mijn partner Angela en dat lukte goed.

We begonnen ons weekend met een heel lekkere cappuccino in Boscafé Busjop, Busschopsweg 9, 6093 AA Haelen.Ik kende dit gezellige boscafé van de Leudaltrail, die ik hier vorig jaar met mijn loopmaatjes had gelopen. Ik was toen al onder de indruk van de locatie (aan de rand van een heel mooi natuurgebied), het bijzondere interieur en de gastvrije ontvangst. Na de overheerlijke cappuccino begonnen we aan onze wandeling door het besneeuwde bos, dat er door de sneeuw nog mooier uitzag. Het natuurgebied Leudal is werkelijk heel bijzonder en ook heel uitgestrekt. Het werd geen lange wandeling, want de bevroren sneeuw maakte het wandelen toch wel een beetje lastig. Rond 12.00 uur waren we weer terug en konden we in Boscafé Busjop gaan genieten van een overheerlijke lunch.

Onze volgende stop zou een bezoek worden aan het Bezoekerscentrum Leudal, Roggelseweg 58, 6081 NP Haelen. Dat was maar een paar kilometer rijden. We werden daar heel goed geinformeerd over alles, wat het Leudal te bieden heeft. Vanaf het bezoekerscentrum liep er een mooi pad langs het riviertje, dat daar door de bossen kronkelt. Dat pad bracht ons naar de Leumolenen dat was het punt, waar we begonnen aan de terugtocht naar het bezoekerscentrum.

Het was intussen al ver in de middag geworden en daarom was het tijd om in te gaan checken bij Kasteel Aldenghoor, Kasteellaan 11, 6081 AN Haelen.Natuurlijk was mijn partner Angela blij verrast toen ze ontdekte dat wij de nacht door zouden gaan brengen in een van de kamers van de zijvleugel van dit historische kasteel. We werden heel gastvrij ontvangen door de gastheer van dit kasteel, die ons het verhaal vertelde over de bijzondere geschiedenis van dit kasteel. We voelden ons meteen thuis in de mooie kamer, die er uitzag of hij helemaal nieuw was, zó schoon was de kamer. Het uitzicht uit de kamer op het binnenplein en het kasteel gaf echt een heel romantisch gevoel en dat was er ook toen we later in het restaurant van het hotel genoten van een werkelijk heerlijk diner.

We sliepen die nacht als marmotjes in de prima bedden en we werden daardoor weer uitgerust wakker. Het ontbijt was heel uitgebreid en ook heel goed. Om een lang verhaal kort te maken: ons verblijf in Kasteel Aldenghoor liet niets te wensen over. Het was gewoon heel goed en daarom durf ik Kasteel Aldenghoor met een gerust hart aan te bevelen aan mensen, die een bezoek aan het Leudal willen combineren met een romantisch verblijf.

Hier zijn de gegevens van het kasteel:

Kasteel Aldenghoor,Kasteellaan 11, 6081 AN Haelen

Telefoon: 0475-203247