keessmetsers.reismee.nl

Het wonderbaarlijke museum van Antonio Blanco in Ubud (Bali).

Dankzij Angela heb ik een van de mooiste musea van Bali gezien, het Antonio Blanco museum in Ubud. Het is een prachtig gebouw met een heel mooie tuin. Het interieur van het museam is opgebouwd rond een soort overdekt binnenplein van een paleis (ik kan het niet anders omschrijven) waarvan de balkons en muren in heel mooie kleuren zijn opgetrokken. De architectuur is echt schitterend. Wat de schilderijen betreft moet ik zeggen dat het wel heel duidelijk is dat Antonio Blanco van ronde vormen hield. Dat blijkt niet alleen uit het gebouw maar ook uit de schilderijen die voor een groot gedeelte zijn echtgenote als onderwerp hebben. Heel mooi en ook verassend zijn de lijsten van de schilderijen en de versieringen die daarop zijn aangebracht. Ik ben absoluut geen kunstkenner maar toch durf ik dit museum bij iedereen aan te bevelen, ook bij degenen die niet geinteresseerd zijn in kunst,

keer bekeken
reactie
keer bekeken
reactie
keer bekeken
reactie
keer bekeken
reactie