keessmetsers.reismee.nl

Sponsoractie voor Ketut Giri Kumara, mijn vaste chauffeur op Bali

Dag allemaal,

In het verhaal 'Mijn chauffeur op Bali' van 11 oktober 2009 heb ik verteld over Ketut Giri Kumara, de balinese jongeman die mij al jarenlang in zijn busje van de ene naar de andere plaats op Bali brengt en mij de mooiste plekjes van Bali laat zien.

Ketut is door de jaren heen mijn vriend geworden en wij lachen heel wat af tijdens onze tochten door Bali. Er is echter ook plaats voor een serieus gesprek want Ketut is iemand die écht geinteresseerd is in mensen en je kunt met hem over alles praten. In het engels wat hij goed beheerst. Hij is nu nederlands aan het leren met behulp van het boek 'Kamus Praktis' wat ik hem tijdens de vorige vakantie gegeven heb. Ik vind het elke keer weer een genot om met hem op een rustige relaxte manier Bali te verkennen.

Ketut staat op dit moment voor een belangrijke beslissing in zijn leven. Hij heeft een lieve balinese vrouw ontmoet (Erni) die echt van hem houdt en samen met hem oud wil worden. De keuze voor een toekomst samen wordt bemoeilijkt door de 'adat' op Bali en de omstandigheid dat de ouders van Erni geen zoon hebben. In het verhaal van 11 oktober 2009 heb ik dat toegelicht.

Om de toekomst van Erni en Ketut een betere kans te geven hebben zijn vrienden in Nederland (nederlanders die ooit met Ketut door Bali zijn gereisd) een sponsoractie opgestart met als uiteindelijk doel een nieuw busje voor Ketut te kopen zodat hij in de komende jaren de mogelijkheid blijft hebben omtoeristen door Bali te vervoeren en zo een inkomen voor zichzelf en Erni te verdienen, en voor hun beider ouders. Er is een bankrekening geopend onder de naam 'Vriendenclub van Ketut' (rabobank 1527.99.257). Inmiddels zijn er al zoveel toezeggingen dat het er naar uitziet dat Ketut dit voorjaar van het sponsorgeld een nieuw busje kan kopen. Er ontbreken nog wat euro's , maar het zal wel goedkomen.

Mijn oud-collega, Frans van Broekhoven, heeft een paar weken geleden op Bali het goede nieuws verteld aan Erni en Ketut. Beiden moesten huilen van blijdschap en ze waren onder de indruk dat mensen uit Nederland zoiets voor hen hadden gedaan. Het was een zeer emotioneel moment en Frans kreeg echt het gevoel dat de actie een heel positieve bijdrage gaat leveren aan de beslissing van Erni en Ketut over hun toekomst.

Ik ga in dit verhaal geen geld vragen, dat komt wel goed, maar ik zou heel blij zijn als de lezers van dit verhaal eventuele familie, vrienden en kennissen die naar Baligaan opmerkzaam willen maken van de mogelijkheid om in het (nieuwe) busje van Ketut door Bali te reizen op een superrelaxte en betrouwbare manier.

Contact met Ketut kan plaats vinden via het emailadres: giri_bali05@yahoo.com(giri _ bali05 @ yahoo.com) Zijn telefoonnummer is 08124650687. De website kun je vinden in het verhaal van 11 oktober 2009 'mijn chauffeur op Bali' ( www.giribali.4-all.org ). En als je nog vragen hebt kun je mijbereiken via mijn emailadres smetserskees@hotmail.com

Kees Smetsers te Oirschot

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!