keessmetsers.reismee.nl

Een gratis nachtje Singapore, leuk of niet leuk ?

Nadat we op het vliegveld van Bali afscheid hadden genomen van Ketut, wat ons betreft de beste chauffeur van de hele wereld, gingen we inchecken. Dat ging voorspoedig, totdat ik op mijn mobiele telefoon het bericht kreeg dat vlucht SQ945 niet om 20.00 uur zou vertrekken, maar om 21.15 uur. Ik wist meteen dat het goed fout was en dat wij in Singapore onze aansluitende vlucht niet zouden halen.

We vertrokken inderdaad pas om 21.15 uur. De vlucht ging voorspoedig, maar we landden pas om 23.45 uur en toen wisten wij dat wij het vliegtuig naar Amsterdam niet zouden halen.

In de aankomsthal werden we opgevangen door plaatselijk personeel van Singapore Airlines, die vertelden dat we waren omgeboekt naar een vlucht die 24 uur later zou vertrekken. Dat was een tegenvaller, vooral toen ons werd verteld dat wij 24 uur op het vliegveld moesten wachten. Gelukkig werd dat even later gecorrigeerd en kregen we een hotel in Singapore aangeboden waar we de 24 uur wachttijd konden brengen. Het werd het Mercure Stevens Hotel, midden in Singapore.

We moesten door de immigratie en dat ging niet vanzelf want wij moesten online een verklaring invullen en wij zijn een beetje digibeten. Maar goed, even later zaten we toch in een (gratis) taxi, die ons naar ons hotel bracht. Dat was een half uur rijden. Het Mercure is een heel luxe hotel van 10 etages hoog. We kregen mooie kamers en een gratis ontbijt, lunch en diner. Zo zouden we dag wel doorkomen zeker omdat we ook het zwembad kunnen gebruiken.

We zijn nu na een korte nacht (02.30 tot 07.00 uur) wakker geworden en gaan dadelijk ontbijten. Daarna gaan we kijken of we een stadstour door Singapore kunnen gaan maken.

Onze aankomst in Nederland wordt nu, als alles verder goed gaat, vrijdagochtend 07.15 uur.

Ik zie wel op tegen de lange vlucht naar Amsterdam, want mijn verdraaide knie gaat mij steeds meer plagen en ik kan hem niet meer goed buigen. De lange vlucht kan voor mij pijnlijk worden. Het feit, dat ik zaterdag nu niet met mijn vier vrienden van de Bali Runners mee kan doen aan de marathon van Hulst naar Terneuzen (waarvoor ik heb ingeschreven), maakt het voor mij extra pijnlijk. Maar goed, we gaan er het beste van proberen te maken.

Kees Smetsers

Reacties

Reacties

Inge Akkermans

Kun je toch mooi even snel een kijkje in Singapore nemen. Ben heel benieuwd hoe jullie dat ervaren na de relatieve rust op Bali. Sterkte met je knie! Hoop dat die straks thuis weer goed geneest. Veel plezier samen!

Dinette Machielsen

Nog veel plezier in Singapore.
Ik hoop dat je knie snel beter wordt.
Succes met deze vlucht.

Martha

Goeie reis terug!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!