keessmetsers.reismee.nl

Dolfijnen en dankbare kinderen.

Vandaag was (weer) een heel bijzondere dag. Een dag die Angela, Ria en ik niet snel zullen vergeten.

Ketut heeft ons gisteren van Pemuteran naar Lovina gebracht. Een rit van ruim een uur, die veel korter leek te duren omdat we onderweg zoveel hebben gelachen met de humor van Ketut.

In Lovina logeren we in Sawah Lovina, een prachtig groen bungalowpark, dat heel rustig is gelegen in het centrum van Lovina. Eigenaren zijn Walter uit Bergeijk en zijn Balinese vrouw Wina, die fantastisch kan koken. Haar restaurantje heet Warung Ibu Wina en daar hebben we gisterenavond genoten van heerlijke visgerechten en salades.

Vanmorgen zijn we om 5.45 uur opgestaan en in het donker naar het strand gewandeld. Daar stond Benny, de zwager van Marjanne Oomen, op ons te wachten om ons naar de dolfijnen op zeel te brengen. Helaas hadden nog ongeveer 100 andere catamarans de zelfde plannen, dus toen de dolfijnen in beeld kwamen werd het erg druk. Maar het blijft mooi om deze dieren door het wateroppervlak te zien glijden. De zon had intussen de regen in de bergen verdreven en begon de hemel rood en oranje kleuren Daardoor begon het snel warm te worden. Op de terugweg gingen we nog even snorkelen en Ria voerde vanaf de boot ontelbare mooi gekleurde vissen.

Toen we weer bij Sawah Lovina waren genoten we van een douche en een heerlijk ontbijt. Daarna gingen we wandelen naar de stichting Stepping Stones Bali waar we werden ontvangen door Marjanne Oomen uit Oirschot, die hier op Bali al meer dan 10 jaar kinderen een kans op een betere toekomst geeft. Mooi om te zien hoe blij en dankbaar deze kinderen en hun ouders zijn met de hulp die ze krijgen. Het geeft mij als Bali Runner elke keer weer een goed gevoel dat ik daar een bijdrage aan mag leveren. Super wat Marjanne en haar medewerkers hier tot stand brengen.

Na ons bezoek aan Marjanne en haar stichting wandelden we naar een ander straatje, waar de stichting Smiling Kids Bali is gevestigd, het vroegere High5 Rehab. Marjanne werkt nauw met deze stichting samen en het is mooi om te zien hoe zel elkaar helpen en aanvullen.

Bij de stichting Smiling Kids Bali werd het een emotioneel weerzien met de medewerkers waarvan sommige vroeger patiënt waren geweest en nu na hun genezing als medewerker voor de stichting actief zijn. Een jonge vrouw, die ik 12 jaar geleden als patiënt had ontmoet, begroette mij nu als medewerker. Ze begon van blijdschap te huilen en ik ook. Herinneringen kwamen boven en toen Gede, een van de medewerkers, begon te vertellen hoe ze hadden moeten vechten voor de toenmalige patiënten toen het vroegere High5 Rehab ophield te bestaan, kwamen er nog meer emoties los. Het is hun gelukt er staat nu een heel mooi gebouw en een prima organisatie. Ook deze mensen verdienen alle steun, dus zijn we maar meteen allemaal (Ria, Angela en ik) lid geworden van de club van 100 van de stichting Smiling Kids Bali. We namen met een heel goed gevoel afscheid en keken nog even naar Gede en zijn medewerkers, die ons uitzwaaiden. Hij glimlach zei meer dan 1000 woorden kunnen zeggen.

Vanavond gaan we deze emotionele dag afsluiten met Ketut Karen en Leonie, die vandaag hier naar toe komen vanuit Belimbing. Dat gaan we doen bij Warung Ibu Wina en dat zal zeker weer een feestje worden.

Kees Smetsers

Yvonne van Erp

Mooi Kees!
Ik ben ook al jaren een lid van de club van 100
Ook mooie herinneringen aan High5 Rehab

Toine/Ellen

Hallo Kees, prachtig verhaal. Wat mooi om te lezen dat de stichtingen jullie harde werk zo goed/liefdevol belonen.?

Rinus

Ik geniet hier van de TV met het mooie Pasen in Vaticaanstad . De Paus 60000 aanwezigen op het St. Pietersplein . Ook de massa bloemen door Nederland geschonken en opgesteld mooi man .
Maar jullie in de werkelijkheid, rondtrekkend en verwend als de goddelijke drie-eenheid .
Je verslag is heel voorstellend en belevend .
We reizen mee . Lucky day every day

Antoinet Hens!

Wat zal het weer fijn zijn om in Lovina te zijn. Logeren op het bungalowpark Sawah Lovina zal ook zeker fantastisch zijn en niet te vergeten het heerlijk restaurantje. Genieten maar!!?‍♀️

Rieke

Wat een mooi verhaal weer. De dolfijnen, de kinderen, de akties door anderen, wat een ervaringen voor vandaag. Veel plezier en bedankt voor de verhalen.
Liefs Rieke

Henkrunner

Steeds weer terug komend in je droom...bijna de hemel op aarde...zitten daar ook wilde varkens...hier staat de lente in volle bloei....