keessmetsers.reismee.nl

Bali is nog steeds, zoals het altijd was, maar dan anders.

De zestigste keer...

Het is bijna niet te geloven, maar ik ben nu voor de zestigste keer op het eiland Bali. Dus je kunt het gerust een verslaving noemen.

De vliegreis naar Bali met Singapore Airlines (SQ323 EN SQ936) verliep prima, maar het online invullen van de "customs declaration" vergde voor mij als digibeet veel zweetdruppeltjes. Het verdient aanbeveling om dat thuis al te doen.


Zoals altijd stond mijn vriend Ketut ons op het vliegveld op te wachten om ons naar Ubud te brengen, het vroegere kunstenaarsdorp dat nu overspoeld wordt door vooral jonge toeristen. Dat het hier zo druk is, dat merkten we meteen doordat alle ATM pinautomaten leeg waren. Na heel veel pogingen ben ik maar de Mandirabank tegenover de markt gegaan. Daar heb ik meteen 4.000.000 rupia gepind, ik ben dus nu miljonair. De koers was vandaag 16800 rupia voor een euro. Dus zó rijk ben ik nu ook weer niet.

Vandaag hebben de de wandeling gemaakt naar het traditionele dorpje Bankiangsidem, die begon met een cappuccino in het historische IBAH hotel (super mooie tuin) en eindigde bij Kafe Karsa, net voor het dorpje Bankiangsidem. Een mooie wandeling, maar de zon deed ons wel puffen.

De eerste dag besloten we in het echt superfijne Cafe Wayan, waar ik zoals altijd "lemon chicken" bestelde. Och... ik ben zo voorspelbaar, je zou het zelfs saai kunnen noemen.

Natuurlijk hebben we op de eerste én de tweede dag een massage gehad bij Lily's Spa. Super ontspannen is dar, een uur lang voor 6 euro.

De stijfheid van onze spieren verdween als sneeuw voor de zon. Angela en mijn zus Ria vonden het ook super en we liepen alle drie als een veertje zo licht weer terug naar het Pertiwi Resortdtat ons eerste logeeradres is. Guus en Antoinet zullen het zeker herinneren van vorig jaar. Een fijne plek midden in Ubud, maar toch rustig, behalve 's nachts als de muziek van de bars en restaurants de stilte verstoort.

Het begin van deze vakantie is weer goed . De lieve Balinezen geven ons overal zo'n fijn gevoel dat we ons meteen thuisvoelen.

Ons volgende logeeradres is Cempaka Belimbing, boven in de bergen met uitzicht op de vulkaan Batukaru en dat is weer helemaal anders als Ubud. Belimbing is de geboorteplaats van Ketut en het is echt een oase van rust. Daar zal ik mijn volgende verhaal schrijven.

Allemaal lieve groeten uit Bali.

Kees






Reacties

Reacties

douwenny

wat leuk om je weer actief te zien in Bali ...geniet !!

Henk Hopman

Kees ,ik wik me uitschrijven voor je mails.Bali is me te toeristisch geworden en heb besloten er niet meer naar toe te gaan.Ook vanwege de prijsstijgingen zowel de hotels als de Vliegtickets.Mijn laatste bezoek was vorig jaar met een slechte ervaring met hotel Jayakarta in legian.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!