keessmetsers.reismee.nl

Bali - Geven of nemen....

Morgen trekken we weer verder over Bali. Deze keer naar Candidasa, een plaatsje aan de oostkust van Bali, maar een kwartiertje rijden van Padangbai. Ik ben blij dat Ketut ons weer komt ophalen want dat geeft gewoon een vertrouwd gevoel. Hij is altijd op tijd en hij rijdt rustig. En met hem kun je lekker kletsen over het leven en ook nog heel veel lachen.......

De dagen in Padangbai waren heel fijn. Het was de afgelopen twee dagen heel warm (35 graden) en daarom wij het grootste gedeelte van de tijd hier doorgebracht aan het zwembad of op het strand.

Vanmorgen ben ik teruggegaan naar het strand waar ik een paar uur eerder op de rotsen had gezeten. Wim en Ria gingen mee, Theo en Yvonne bleven in het dorp vanwege de hitte.Bij het witte strand waren de golven intussen behoorlijk hoog geworden. Het water was echter zo verleidelijk dat ik het toch maar waagde, eerst een beetje voorzichtig, maar toen ik in de gaten had dat ik beter naar de golven kon toelopen dan wegrennen, werd ik gedragen door de golven. Superlekker was dat het frisse heldere water rond mijn lijf..........

Terwijl ik genoot van de golven dacht ik aan de afgelopen week. Er was al zoveel gebeurd wat ik niet gauw vergeten zal. De intense ontmoetingen met de balinezen die elke keer indruk op mij maken. De gastvrijheid van de logeeradressen en de dankbaarheid van de mensen dat ik 'klanten' bij hen heb aangebracht. Er kwamen zelfs aanbiedingen om tegen een vergoeding te gaan bemiddelen vanuit Nederland. Maar dat wil ik niet, ik vind het fijn om voor die mensen iets terug te doen, ik hoef er niets voor te hebben. Geven is fijner als nemen...........

Bijde woorden 'geven is fijner als nemen' denk ik aan Bob Land. De bijzondere man die op 'Memories' is geweest en die aan het eind van de baai van Candidasa woont.Elke keer als ik bij hem ben geweest ben ik onder de indruk van zijn levensinstelling, zijn bereidheid om alles te geven zonder iets terug te vragen. Hij is een groot voorbeeld voor mij en voor anderen.

Morgen gaan we Bob Land opzoekenen dan ga ik de babykleding aan hem geven die Angela verzameld heeft. Bob gaat de kleding dan weer verspreiden onder de arme mensen in de palmbossen bij het dorp Candidasa. Ik verheug mij er op om hem weer te zien..........

Reacties

Reacties

Angela

Wat is het leven mooi....half zeven de wekker....knal, stoot ik als eerste mijn teen aan de poot van het bed....bakje koffie zetten....ff niet opgelet....kookt de melk over....nou ja dan maar een half bakkie....mag weer sinds lange tijd gaan werken.....nou ja en hier laat ik het maar bij....
Ja en dan zijn deze verhalen toch wel heel fijn om te lezen, alsof mijn vakantie nog even doorloopt.
Lieve Baligangers, geniet ervan en laat je lekker onderdompelen.

Toos

Om swastyastu. Inderdaad wat is het leven mooi....half 6 wakker van mijn zoon die het eindhovens dagblad gaat bezorgen en naar boven roept....waar ligt mijn muts....nog even een poging wagen??? maar nee het lukt niet meer de zandkorrels van Klaas Vaak zijn op....dus lig ik nog lekker te mijmeren in mijn bed... het schaap slaapt nog ik hoor tenminste geen geblaat.... half 7 uit bed met man en dochter....gezellig even ontbijten met dochterlief maar die heeft geen tijd meer ze moet de bus halen....ondertussen is manlief vertrokken naar zijn werk en komt zoonlief thuis en loopt door naar boven hij gaat nog even slapen. Heerlijk die rust in huis met de krant en een lekker bakje thee. Maar dan......de plicht roept....tijd om te gaan werken. Wat is het dan toch heerlijk om af en toe je verhalen te lezen en mee te mijmeren..
Veel plezier aldaar

Angelique

Hoi Kees,
Wat is het heerlijk ontspannend om je verhalen te lezen. Ik heb al vaak tegen je gezegd dat ik ze een keer opstuur naar de Libelle of bundel in een boek! Het zou een bestseller worden!!!!!!!!!!!
Ik print alles uit voor je moeder en laat de kinderen ze dan wegbrengen. Kan ze ze lekker verwennen nu dat jij er niet bent. Geniet van je vakantie en voor Ketut.... Het komt altijd goed, en ...uit iets negatiefs zit ook altijd iets positiefs. Hij mag boffen met een vriend zoals jij en wij boffen met zo'n buurman als jij.
Heel veel groetjes uit het spoordonkse..

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!