keessmetsers.reismee.nl

Bali - Een liefdesverhaal in Sidemen (vervolg)

Eergisteren zijn we met onze verliefde chauffeur Ketut naar Ujung geweest, dichtbij de stad Amlapura. Daar ligt aan het strand het voormailige paleis van een van de vorsten van Bali. Nadat we daar een tijdje rond hadden gelopen in de hete zon besloten we vanwege de hitte verkoeling te gaan zoeken aan het strand. We kwamen in een klein resort terecht met 4 bungalows en een klein zwembad dat aan het strand lag. Het resort heet Kebun Impian. Een heerlijk plekje waar de rust alleen maat verstoord wordt door de metershoge golven die op de grote ronde keien rollen die het strand vormen. Ketut genoot zichtbaar van de paar 'vrije uurtjes' en lag lekker languit in de schaduw te genieten van het uitzicht en het verkoelende zeebriesje. Toch merkten wij dat hij vol zit van de problemen met zijn grote liefde Erni. De hele terugweg naar Sidemen ging het gesprek daarover. Hij wist echt niet meer wat hij moest gaan doen met deze situatie en wij konden hem eigenlijk ook geen goede raad geven. Terug in Sidemen ontmoetten wij Nyoman, de eigenaar van Uma Agung Bungalows. Met hem praatten we over Ketuts problemen en eigenlijk had Nyoman ook geen goede oplossing behalve dat Ketut zijn hart moest volgen. Nyoman had zelf veel problemen met zijn zoon die samen met zijn vriendin een auto-ongeluk gehad. Er was een dronken bromfietsrijder tegen de auto van zijn zoon gereden en die was ter plaatse overleden. In Bali is het zo dat degene bij een ongeval met dodelijke afloop degene die overleeft schuldig is, ook al is de overledene overduidelijk fout. De Politie doet in dit geval, in meestal ook in andere gevallen, geen onderzoek. Ondanks dat de zoon van Nyoman geen schuld had aan het ongeval moest hij toch de gevangenis in en dat kan maanden duren. Nyoman moest heel veel geld ' onder de tafel' aan de Politie te betalen om zijn zoon uit de gevangenis te krijgen en dat lukte na een week. Daarnaast moest hij de begrafenis betalen en ook het ziekenhuis. Verder moest hij de familie van de overledene betalen, alles bij elkaar zo'n 25.000.000 rupiah (1.750 euro). Gelukkig had de familie van de overledene gezegd dat hun zoon al vaker betrokken was geweest bij vechtpartijen en ongelukken waarbij drank de oorzaak was. Maar toch.... Zo gaat dat op Bali als je een ongeluk krijgt.... Een toerist is altijd schuldig want die heeft geld. Ik zal dus nooit op Bali gaan rijden met een bromfiets of auto. We heben nog lang gepraat met Ketut voordat hij weer naar Kuta vertrok, zijn thuisbasis. Konden we hem maar helpen, ik gun het hem zo dat hij gelukkig is...... Net voordat hij naar Kuta vertrok vertelde hij nog dat hij Marleen Steggink (geboren in Oirschot) van het vliegveld had opgehaald waar ze een bloemenkrans kreeg van witte frangipanibloemen die haar werd omgehangen door een traditioneel geklede balinese vrouw. Een echt balinees welkom wat Marleen heel goed deed. Ketut had haar naar Uma Sari Bungalows in Ubud gebracht waar Marleen een grote verassing stond te wachten..... Haar hartsvriendin Marjanne Oomen (ook geboren in Oirschot) stond haar daar namelijk op te wachten. Dat was een heel emotioneel moment voor beiden. Er werden heel wat traantjes gelaten volgens Ketut. Wat een mooi moment moet dat zijn geweest als je wordt verwelkomd door je hartsvriendin op zo'n mooi eiland als Bali.. Een mooier begin van je vakantie bestaat niet......

De liefde overwint altijd....

Marleen vanuit Ubud!!!

Absoluut Kees!! De liefde wint altijd!!!

Superbedankt voor alle goede zorgen!! Ik heb je een mail gestuurd naar je gewone emailadres, hoop dat je dat kunt lezen!

Echt super!! Wat een fijn en relaxt en mooi, warm begin heb gehad, sowieso met de ontvangst door Ketut (wat een lieve man ook!) en daarna Marjanne, dat was idd een MEGA verrassing!!!
Ik was degene die de tranen liet stromen, maar het was fantastisch om Marjanne weer te zien, te horen en te kunnen knuffelen!! :) Ben nu nog in Ubud en ik vertrek morgen naar Lovina (met de motorbike! sorry :) I love it!!! :)

Veel plezier en wie weet tot ziens op Bali en anders in Spoordonk :)

Dikke knuffel Marleen