keessmetsers.reismee.nl

Afscheid van het eiland Bali en de Balinezen: voor altijd of tijdelijk ?

Beste lezers van mijn reisverhalen,

Ik ben weer terug in Nederland. Fysiek ben ik weer geland in het koude Nederland, maar mijn gedachten zijn eigenlijk nog steeds in Bali, dat opnieuw mijn hart gestolen heeft. Toe ik twee weken geleden vertrok met Singapore Airlines, dacht ik dat dit wel de laatste keer zou zijn. Na 59 reizen naar dit mooie eiland en zijn lieve bewoners zou ik het af gaan sluiten, dat dacht ik echt.

De afgelopen twee weken hebben mij gedachten en plannen veranderd. De Balinezen hebben mij, mijn zus Ria en mijn loopmaatje Antoinet, zo verwend dat het was of ik Bali opnieuw leerde ontdekken. Elke dag werd ik weer blij door de lieve glimlach, de gastvrijheid, de humor en de positieve instelling van de Balinezen, die ik tegenkwam. Mijn gevoel werd daardoor zó geraakt, dat ik constant het gevoel had om in een mooi paradijs rond te lopen. Bij mijn zus Ria en mijn loopmaatje was dat ook het geval. Ik zag met eigen ogen hoe zij genoten van dit mooie groene eiland, maar vooral van de liefde, die zij kregen van de Balinezen. Dat deed mij zo ontzettend goed, dat ik het niet in woorden kan vatten. Als je iemand ziet genieten die dicht bij je staat, dan wordt alles mooier.

Nu ik weer thuis ben kan ik niet anders dan concluderen dat dit mijn mooiste vakantie op Bali is geweest in mijn leven tot nu toe. Ik zit er nog vol van en het beheerst nu mijn gedachten. Door deze twee weken zijn al mijn plannen veranderd. Wat zou ik nog graag een keer gaan, de 60ste reis naar Bali zou ik nog graag willen maken. Ik hoop dat ik dat kan doen met mijn partner Angela. Dat zou heel bijzonder zijn. Met deze wens sluit ik mijn verhalen over deze reis naar Bali af.

Binnenkort (deze week) zal ik de foto's van deze reis ook op deze reisblog zetten. Het zijn heel mooie foto's, die getuigen van een onvergetelijke vakantie. Ik raad iedereen aan om deze foto's te bekijken, want het zijn stille getuigen van twee heel mooie weken op het eiland Bali.

Kees Smetsers

Reacties

Reacties

Martha van Dartel

Kees bedankt voor jouw mooie reisverhalen! Ik waande me weer even op het mooie eiland met hun lieve bewoners. Ik ga zeker nog terug Nu zeker nu ik dit gelezen heb. Terima kasih

Marleen Spannagel / Steggink

Hoi Kees!
Prachtig weer om te lezen! Mooi en bijzonder dat je weer op Bali bent geweest en wat jullie allemaal beleefd en gezien hebben! Wat GEWELDIG dat jullie zoveel geld hebben opgehaald voor Marjannes Stichting Stepping Stones Bali! Nog even sportief dus!! Wow!!

Wij zijn ons ook voor aan het bereiden op onze reis naar Bali met ons gezin. Heel bijzonder!!!! :-) :-) :-) En dan is het geweldig mooi en handig om te lezen waar jullie geweest zijn. Geniet lekker na! En ik wens voor jou en Angela ook nog een prachtige reis toe naar Bali voor in de toekomst!

Veel liefs voor jou en Angela,
van Marleen uit Niebert (Groningen)

Rieke

Hoi Kees, inmiddels heb ik al je verslagen gelezen. Je hebt wederom je Reis prachtig weergegeven in woorden waarbij jouw emoties niet ontbreken. Ik hoop voor je dat het je gegund is om nogeens te gaan.
Dikke knuffels

Ingrid van Buuren

Hoi Kees,
Ik heb je verslag gelezen en ik ben het helemaal met je eens. Op Bali had ik mijn mooiste vakantie ervaringen. Ik heb meegedaan aan een purificatie ceremonie, Balinees gekookt en prachtige tempels en dorpjes bezocht. De mensen waren heel gastvrij en vriendelijk. Toen ik daar was, was ik heel gelukkig. Het was gewoon de betoverende sfeer. Graag zou ik nog een keer naar Bali gaan. De vorige keer was ik met mijn nicht. Helaas wil zij niet meer zo ver met het vliegtuig. Ik zoek eigenlijk iemand om mee te reizen.
Ik hoop voor je dat jij met je partner er nog vaak heen kunt gaan.
Bali, om nooit genoeg van te krijgen.

Hartelijke groet van
Ingrid van Buuren uit Leiderdorp

Rieke Marien

Met al je foto’s illustreer je het altijd nog de ontwapende schoonheid van Bali. Een prachtige reclame voor het land.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!