keessmetsers.reismee.nl

Een afscheidsdiner bij Kelapa Mas Bungalows in Candidasa op het eiland Bali.

Vanmorgen zijn we met een catamaran naar het witte strand Pantai Pasir Putih gevaren. Een heerlijk tochtje over het rustige wateroppervlak van de zee in het noorden van Bali. Guus was er ook bij en maakte onderweg een afspraak om 's avonds te gaan vissen. Na een half uur kwamen we aan op het witte strand, waar de strandbedjes en de parasols gratis waren als we daar ook wat zouden eten. Dat deden we natuurlijk en daarna gingen we zwemmen in het turqoise water. Het werd een superfijne morgen en toen we rond de middag weer met de catamaran weer terug gingen naar Candiadasa hadden we echt genoten.

Die middag gingen we eten bij het restaurant Astawa, waar we welkom werden geheten door de eigenaar en het personeel, die ik al heel veel jaren ken. Het drie gangendiner van een garnalencocktail, vis met nasi en verse groeten en fruit met yoghurt en honing was overheerlijk. Inclusief een super lekkere ijskoffie (een aanrader !) kostte dat 9,00 euro. Echt genieten...

Die avond zou ik de eigenaar en het personeel van Kelapa Mas Bungalows een "afscheidsdiner"geven, als dank voor alle jaren dat ze zo goed voor mij zijn geweest. Er kwamen meer dan 40 personen, waaronder de eigenaar, het voltallige personeel, Ketut met zijn gezin en Guus, die allemaal genoten van het heerlijke eten en de Balinese dansen. De kinderen van het personeel dansten de traditionele dansen van Bali. Zo jong en nu al zó vol passie. Ketut was er met zijn vrouw Erni en zijn twee zonen Tristan en Kayana. Ze hadden de Bali Runners loopshirts aan, die Henk van Gerven gemaakt had. Bij het eind van het diner werden we overspoeld met dankbaarheid van de aanwezige Balinezen. "Dankjewel dat je dit ons hebt gegeven. Wij eten dit eten nooit en we hebben nog nooit uit gegeten. Voor ons was het een heel mooi feest" was een van de mooiste bedankjes die wij hoorden. Met deze prachtige herinnering viel ik in slaap.

Na een nacht, waarin ik zo nu en dan wakker werd en vanuit mijn bed de golven op het strand hoorde rollen, was het nu tijd voor het afscheid van deze lieve mensen hier.

We zouden naar Canggu gaan, waar Guus 5 maanden woont tijdens zijn studie. Daar zouden we onze laatste nacht doorbrengen en dan zouden we weer naar huis vertrekken. Het werd het afscheid van Bali, waar ik samen met Ria en Antoinet twee prachtige weken heb beleefd. Deze twee weken zal ik nooit vergeten.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!