Bali heeft een milieuprobleem en dat wordt voorlopig niet opgelost.

Toen Antoinet en ik gisteren in Sidemen (Oost Bali) aan het hardlopen waren, kwamen we op het eind langs het schooltje van het dorp .

Daar waren kinderen de rommel op de straat aan het opruimen.

Wat mooi dat ze dat doen, zou je zeggen...

Maar even later zagen we hoe de kinderen hun volle mand met afval in het riviertje kieperden, dat langs de straat stroomde.

Wat dat betreft heeft Bali nog een lange weg te gaan.

De mensen hebben geen geld en de regering doet niets om het afval op te ruimen

Hier en daar zijn er wel initiatieven, maar het blijft een groot probleem.

Toen Antoinet en ik vanmorgen in de kampong (dorpje) bij Candidasa gingen rennen, zagen we ook overal afval liggen.

Wat is het toch jammer dat dit mooie eiland zo vervuild wordt door de toeristen én door de inwoners...

Arie

Dit heb ik ook gezien. Sidemen prachtige omgeving. Wandeling gemaakt en dan loop je over een brug en je kijkt naar beneden,wat zie je,een berg afval,oude matrassen,allemaal in het water. Het is nu zo erg,dat je er op gaat letten als je een wandeling maakt. Zo zonde.