keessmetsers.reismee.nl

Pemuteran op het eiland Bali, hier mag van mij de tijd stil gaan staan.

Vanmorgen zijn Antoinet en ik om 06.30 uur wezen rennen over het strand van Pemuteran (in het noordwesten van Bali). De opkomende zon begon de horizon boven de zee te kleuren. We liepen over een tapijt van schelpen in de stilte van een vroege tropische morgen. Het was een magisch moment dat ons een geluksgevoel gaf. Wat was het mooi, een beter moment om de dag te beginnen konden we niet bedenken. Na een paar kilometer lagen er veel stenen op het strand en was het even moeilijk lopen. Maar we werden daarna beloond met een mooie baai met wit zand en in de verte een vissersdorpje in zee. Die mensen wonen constant op het water. In de verte zagen we de bergen van Java. We liepen weer terug naar onze kamers in het Adi Assri Resort. Daar waren Guus en Ria ook al wakker. Dus konden we gaan ontbijten. Het was een mooi begin van een nieuwe dag in het paradijs dat Bali heet.

Gisteren was weer dag met een gouden randje. Na het ontbijt vertrok Guus met een bootje naar het eiland Menjangan om te gaan duiken. Wij deden het rustig aan en genoten in de tuin van het super zwembad (50 meter) en het uitzicht op zee, die zoals altijd hier een spiegel was, zonder golven. In de middag gingen Antoinet en ik snorkelen bij het Biorock project recht tegenover het Taman Sari Resort. Men heeft stellages van ijzer in zee aangebracht waar nu koraal op groeit. Terwijl Ria genoot van een heerlijk strandbed, zwommen Antoinet en ik tussen heel veel mooie vissen. De onder water wereld is zó mooi. Guus had intussen laten weten dat hij die middag op zee ging vissen. Hij beloofde dat hij voor het avondeten zou zorgen. Die belofte maakt hij waar, want hij kwam terug met vier vissen. Die werden in de keuken van het Adi Assri Resort gegrild en even later zaten we er van te smullen met daarbij Kare Ayam en Cap Cay. Na het eten waren we allemaal moe en gingen vroeg naar bed. Als ik dit schrijf heeft de nacht weer plaats gemaakt voor de dag en hebben Antoinet en ik vanmorgen om 06.30 uur weer een uurtje gerend over het strand en dat straatjes bij de bergen die de baai van Pemuteran omringen. Nu gaan we ontbijten en daarna komt Ketut ons halen om ons naar Lovina te brengen.