keessmetsers.reismee.nl

Pemuteran, een heel sfeervol strand in het noordwesten van het eiland Bali.

Vandaag had Ketut ons van Belimbing naar Pemuteran gebracht. Een rit van anderhalf uur over de bergen van Bali, waar onderweg apen langs de weg zaten . Ook zagen we hoe de Balinezen met een kleine dorsmachine de rijstkorrels uit de halmen sloegen. Toen we uit de bus van Ketut sprongen om te gaan kijken, moesten we enorm lachen om de reactie van ongeveer 20 vrouwen toen ze de jonge god Guus met ontbloot bovenlijf uit de bus zagen stappen. Ze waren echt enorm onder de indruk en toen Guus tussen hen ging zitten werd het helemaal een dolle boel. Natuurlijk ging we ook even mee dorsen. Daarna reden we weer verder en na een stuk langs de noordwest kust kwamen we aan bij het Adi Assri Resort in Pemuteran. We kregen drie prachtige kamers langs elkaar bij het zwembad aan het strand. Het zwembad is wel 50 meter lang. Een heerlijke plek om twee dagen van de zee te genieten. Nadat we superlekker gegeten hadden, gingen we naar een centrum voor schildpadden kijken...

Daarna zijn we verder gelopen naar het restaurant van het Taman Sari Resort.

Daar gaan we morgen snorkelen bij het Biorock project, dat op 50 meter van het strand in zee ligt.
Guus gaat waarschijnlijk duiken bij het eiland Menjangan.
Ik hoop intussen dat ik morgen weer goed naar het toilet kan, want dat is al een paar dagen niet gelukt.
Het heeft gelukkig geen invloed op onze vakantie, die voor ons allemaal een feest is.

Het lijkt wel of we hier al weken zijn, zoveel mooie momenten hebben we beleefd.