keessmetsers.reismee.nl

Cempaka Belimbing, een mooi bungalowpark in de bergen van het eiland Bali.

Vannacht heb ik heerlijk geslapen in Cempaka Belimbing, een mooi bungalowpark in de bergen van het eiland Bali.We lagen er vroeg in en dat vond de gekko in onze slaapkamer kennelijk niet leuk, want hij begon lawaai te maken. Maar het lukte hem niet om ons wakker te houden en we vielen in een diepe slaap die pas eindigde toen het alweer 06.30 uur was en de hanen begonnen te kraaien. We zitten nu in een bergdorpje waar niet veel te beleven valt, maar waar de natuur overweldigend mooi is. Hier zijn de mooiste rijstvelden van Bali. Daar hebben we gisterenmiddag van genoten tijdens een fietstocht van bijna drie uur, die alleen maar omlaag ging en eindigde bij de zee. De fietsen waren niet geweldig, maar onze gids deed zijn best en het landschap was heel mooi. Onderweg dronken we thee bij een familie, die ons ook bananen gaf die naar aardappels smaakten. Bij de zee liepen we over het strand, waar een grot was met wel duizend vleermuizen. Daarna werden we met een busje weer naar boven gebracht. Deze dag sloten we af met een lekker diner van gegrilde kip met frietjes en daarna hebben we nog een paar potjes yatsee gespeeld voordat we naar bed gingen.

De volgende dag gingen we hier een wandeling van 2,5 uur in de bergen maken.Onze derde dag op Bali begon met een ontbijtbuffet bij Cempaka Belimbing.Natuurlijk ging het bij mij helemaal fout en at ik veel te veel. Maar ja, we zouden een lange wandeling gaan maken door de heuvels, dus dat zou het teveel aan eten compenseren.We gingen wandelen met Made, die ons op een heel mooie manier de natuur van Bali liet zien. Het werd een prachtige wandeling, die begon met een pad waar langs vanille, koffie, ananas, kretekn, banaan, guave en nog veel meer planten groeiden. We liepen over de hellingen van bergen bij Belimbing met overal prachtige vergezichten. Dat het hier heel mooi is, dat wist ik al van wandelingen in eerder jaren. Maar toch ws het weer een belevenis, waar we allemaal intens van genoten.