keessmetsers.reismee.nl

Een onvergetelijk mooi verblijf in Gite en Bed and Breakfast "Altitude 445 - Le repos de Nomade".

Altitude 445 - Le repos du Nomade

Door het coronavirus hadden wij als Bali Runners al meer dan een jaar geen wedstrijden kunnen lopen. Nu door het afnemen van het aantal besmettingen versoepelingen waren aangekondigd, hadden wij besloten om op 11 juli 2021 een trail van 36 kilometer te gaan lopen in de omgeving van Houffalize (Belgische Ardennen). De trail was genaamd "La Chouffe Trail" en dat had veel te maken met de populaire bierbrouwerij in het dorpje Achouffe, dat wij tijdens de trail zouden gaan passeren. Op zaterdag 10 juli 2021 reden wij (Antoinet Hems, Henk van Gerven, Rinus van Dijck en Kees Smetsers) richting België, waar tot onze verbazing weinig verkeer op de weg was. Daardoor kwamen we na twee uur rijden al aan in het superkleine dorpje Grandmenil (Manhay), waar we zouden gaan logeren in de Gite en Bed and Breakfast "Altitude 445 - Le repos de Nomade". Het bleek een oude boerderij te zijn, die in 1900 was gebouwd en door de huidige eigenaren in 2000 en daarna is verbouwd tot een heel bijzonder logeeradres. De oude schuur van de boerderij is geheel bekleed met hout uit de bossen in de omgeving en dat heeft de ruime gastenverblijven heel bijzonder gemaakt. De verbouwing is door de huidige eigenaren, Pascale en Koen, met heel veel liefde gedaan en dat geldt ook voor de manier waarop zij ons ontvingen en verzorgden. Wij zijn echt het hele weekend verwend door deze twee lieve mensen, die werkelijk alles deden om het ons naar de zin te maken. Op zaterdagavond hadden ze een heerlijk diner bereid voor ons en het mooie was dat wij met hen mee konden eten. Dat leidde tot heel mooie gesprekken, waarbij bleek dat Pascale en Koen echt een bijzondere kijk op het leven hebben. Hun zoon Bruno was ook aanwezig bij het diner en het was heel mooi om te ervaren hoe deze jongeman in het leven staat. Omdat het zo'n mooi weer was, konden wij voor en na het diner in de uitgestrekte tuin gaan genieten van het uitzicht op het dal, waar de zon op een heel mooie manier onderging. De nacht, die volgde, was een nacht in de stilte die ons omarmde als een warm bad. We sliepen als marmotjes en daardoor hadden we de volgende morgen weer veel energie om te beginnen aan de uitdaging van 36 kilometer rennen door de schitterende omgeving van de Ardennen. We renden heuvel op en heuvel af, langs glibberige paden langs de Ourthe, die we ook twee keer overstaken. Gewoon door het frisse, enkeldiepe water en dan weer verder tot onze loopschoenen weer droog aanvoelden. Steeds weer waren er mooie vergezichten over de uitgestrekte Ardennen. Het was een ervaring om nooit meer te vergeten. Toen we na 5.38.00 uur bij de finish aankwamen, bleek Rinus daar ook een trail van 10 kilometer te hebben gelopen. Dat maakte onze blijdschap alleen maar groter. Tijdens de trail en ook na de finish waren we door de organisatie verwend op de verzorgingsposten en daarvoor mag de organisatie zeker een compliment hebben. Echt we voelden ons echt in de watten gelegd, zelfs met rijstepap, die je nooit verwacht tijdens een trail, maar wel heerlijk smaakte. Bij onze terugkomst bleek dat Pascale en Koen voor ons op een stuk leisteen uit de bergen een felicitatie hadden geschreven, wat ons opnieuw blij maakte. Zó attent en zó lief ! Even later werden we ook nog een keer verwend met een massage voor onze vermoeide voeten en benen. Het maakte dat wij op maandagmorgen met een heel goed gevoel afscheid namen van deze twee lieve mensen, die grote indruk op ons hadden gemaakt. Ik durf hun Bed and Breakfast daarom zeker met een gerust hart bij iedereen aan te bevelen.

Hier zijn de relevante gegevens:

Gite en Bed and Brekfast Altitude 445 - Le Repos de Nomade

Grandrue 28

B 6960 Grandmenil (Manhay)

Telefoon: 00-32-474737245

Website: www.altitude445.be

Emailadres: altitude445@gmail.com

henk van Gerven

erg goed verwoord, ik sluit me helemaal hier op aan Kees, en warme omhelzing.
In een tijd die vaak een koude afstand met zich mee brengt.
laten we weer vlug elkaar omhelzen en deelbaar maken, om zo weer dichter bij elkaar te zijn.