"Villa Plexo Solar" , een droomvilla aan de Costa Blanca (Spanje)

Afgelopen week heb ik samen met mijn partner en twee goede vrienden gelogeerd in een "droomvilla" aan de Costa Blanca (Spanje). Dat verblijf heeft diepe indruk op ons gemaakt en dat heeft verschillende redenen. Daarom ben ik maar eens in mijn pen geklommen om een aanbeveling voor deze villa te schrijven.

De villa heet "Villa Plexo Solar" en dat betekent in het Nederlands "Villa De Zonnevlecht". Toen we bij de villa aankwamen waren we stomverbaasd en konden niet geloven dat we in zo'n mooie villa zouden gaan logeren. De villa heeft twee etages, die via twee heel mooie trappen buitenom zijn te bereiken. Via de trappen komt men op de eerste etage op een terras dat om het gebouw heen loopt. De ronde bogen van dit terras maken het extra mooi en als je daar zit is het uitzicht op het dal en de omringende bergen adembenemend. Zelf hebben we er vorige week héél veel gezellige momenten doorgebracht terwijl we culinair verwend werden door de eigenaren Marie Lou en Frans, die ook aanwezig waren. Voor mij had op die momenten de klok stil mogen staan. Echt, ik kan mij geen mooier plekje bedenken om te genieten van de stilte en de rust, die hier alom aanwezig is.

Het interieur van de villa huis is met zorg en smaak samengesteld en alles wat je nodig hebt voor een fijn verblijf isaanwezig. De villa heeft een sfeervolle woonkamer en zoveel slaapkamers en badkamers dat je er met een grote groep kunt verblijven. En buiten ligt een werkelijk superfijn zwembad met een badhuis dat compleet is ingericht met een slaapkamer en badkamer. Omdat de villa tegen een berghelling aanligt en geheel vrijstaand is gebouwd, is er heel veel privacy en straalt alles rust uit. Een prachtige plek om bij je "eigen ik" te komen...

De villa is te huur via de websites www.airbnb.nl en www.micazu.nl . Op deze websites zijn ook de huurprijzen en een gedetailleerde omschrijving van de villa te vinden.

De villa ligt ongeveer 30 kilometer van het vliegveld van Alicante en is te bereiken via de plaatsen Elx (Elche) en Aspe. Op ongeveer 5 kilometer ligt het dorpje Hondon de las Nieves. De omgeving is ruig en de warme zomers hebben ervoor gezorgd dat het landschap er rotsachtig en droog uitziet. Op de rotsachtige bodem staan echter overal druivenranken en bomen met granaatappels, vijgen, sinasappels, amandelen en citroenen. Ook wordt er veel stevia verbouwd. Het landschap is dus heel anders dan de groene polders in Nederland, maar het verbergt heel veel prachtige geheimen, die wij vorige week samen met Marie Lou en Frans hebben ontdekt. We hadden via COSTA BLANCA CYCLING (eigenaren Eef en Karen Brand)heel goede fietsen met electrische ondersteuning gehuurd en daarom was het een peuleschilletje om de bergweggetjes te bedwingen. We kwamen door stille dorpjes en reden door maanlandschappen met rotsformaties in heel veel verschillende kleuren.Het mooiste plekje was toch wel de ZOUTROUTE, een kloof waarin een riviertje stroomde waarvan het verdampte water een laag zout had achter gelaten op de bodem. Ongelooflijk dat het er zo stil was, er was geen toerist te vinden. In Nederland zou zo'n plek een toeristische trekpleister zijn. Misschien is het maar goed dat deze plek niet bekend is, maar wat mij betreft is het een geheime tip. Natuurlijk gingen we ook naar het strand van El Altet en de stad Alicante, waar we heerlijk dineerden in het chique maar toch gezellige restaurant EL PORTAL. Maar het restaurant dat het meeste indruk op ons heeft gemaakt was toch wel RESTAURANTE CUEVA-MUSEO EL FIELATO bij het dorpje Abanilla-Macisvenda. Verborgen in een schitterend maanlandschap lag het daar ineens en we zullen het niet gauw vergeten. Het restaurantje ligt in een van de vele grotwoningen van dit gebied en is werkelijk uniek. Omdat het mooi weer was gingen we buiten eten onder een pijnboom en daar kregen we heerlijke paella marinara, gamba's in knofloosaus, garnalen kroketten, gevulde calamares en nog veel meer overheerlijke gerechten voorgeschoteld. Daarbij werd ook nog eens een sangria geserveerd die ons het gevoel gaf dat we in de hemel waren beland. Echt, als ik iets met een gerust hart durf aan te bevelen, dan is het wel dit restaurantje. Het is maar een uurtje fietsen vanaf Villa Plexo Solar, en als je er één keer bent geweest wil je er terugkeren, dat weet ik zeker. Och... er zijn hier zoveel mooie plekjes, gezellige dorpsmarkten, mooie zonsondergangen, ik zou er nog een veel langer verhaal over kunnen schrijven. Maar misschien is het beter om dit mooie stukje Spanje zelf te gaan ontdekken. U zult er geen spijt van hebben....