keessmetsers.reismee.nl

Mijn derde boek ( "Bali, het leven zal altijd verder gaan") is vanaf nu ook te koop als Ebook.

In het voorjaar van 2014 is mijn derde boek verschenen met de titel "Bali, het leven zal altijd verder gaan". In tegenstelling tot mijn twee eerdere boeken is dit geen reisverslag maar een roman. Het verhaal speelt zich af rond het jaar 1906 en gaat over een meisje dat wordt geboren in het dorpje Iseh, in het oosten van Bali. Zij is een kind van arme ouders, maar zij toont al heel snel een sterke wilskracht. Net als alle andere kinderen op Bali leert zij de kunst van de traditionele dansen. Ze heeft heel veel talent en daardoor krijgt ze in het dorp Sidemen de kans om les te krijgen van een echte leraar. Die leraar ziet al heel snel dat zijn leerling, Kadek heet ze, uit kan groeien tot een heel goede danseres. Op de leeftijd van ongeveer 18 jaar krijgt ze de kans om te gaan dansen in het paleis van de Raja van Badung (het huidige Denpasar). Ze wordt opgehaald door een lijfwacht van de Raja en begint aan de lange reis naar het verre Badung. Op weg naar het paleis worden Kadek, die intussen een jonge vrouw is geworden, en de lijwacht van de Raja verliefd op elkaar. Een onmogelijke liefde want de lijfwacht is van een veel hogere kaste. In het paleis van de Raja bloeit hun liefde echter op en ze worden onafscheidelijk. Dan gebeuren er vervolgens dingen die het verhaal een heel andere wending geven....

Het eerste gedeelte van dit boek heb ik in het dorpje Sidemen op Bali geschreven. Het schrijven lukte daar echter niet zo goed en daarom ben ik over de eerste hoofdstukken van het boek niet echt tevreden. Later heb ik het boek afgemaakt in Kamperland in de provincie Zeeland. Daar aan het strand van de Oosterschelde lukte het schrijven wel en kon ik de laatste hoofdstukken van mijn roman schrijven. Op de dagen dat ik die laatste hoofdstukken zat te schrijven, stroomden de tranen over mijn gezicht. Waarom dat toen gebeurde, dat wil ik niet verklappen, want dat weten jullie hoe het boek eindigt en dan is de spanning uit het verhaal...

Vanaf deze week is het boek ook te koop als Ebook bij internetwinkels zoals Bruna en Bol.com.

Intussen heb ik al ongeveer 400 exemplaren van het boek verkocht voor het goede doel, te weten de stichting Stepping Stones Bali, die de gehandicapte kinderen op Bali een betere toekomst probeert te geven. Van elk boek is 10 euro naar dit goede doel gegaan. Van de opbrengst van het Ebook gaat een kleiner bedrag naar het goede doel, maar alle kleine beetjes zorgen ervoor dat de kinderen op Bali die niet kunnen lopen, straks ook kunnen gaan rennen en spelen met hun vriendjes.

Kees Smetsers

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!