keessmetsers.reismee.nl

Aan iedereen die liefheeft...

Aan iedereen die lief heeft...

Ik maak mij zorgen om de wereld...

Overal om ons heen wordt er oorlog gevoerd in naam van HET GELOOF. Dat is nooit anders geweest want eeuwen geleden werden er tijdens de kruistochten verschrikkelijke misdaden gepleegd in naam van God. De protestanten en katholieken hebben in Ierland tientallen jaren aanslagen op elkaar gepleegd. In India heeft het hinduisme het kastenstelsel waarbij onaanraakbaren helemaal niets zijn. De Curie in het Vaticaan wentelt zich nog steeds in weelde terwijl een groot gedeelte van de wereld honger lijdt. En nu willen ISIS, Boko Haram en Al Qaida ons terugbrengen naar de Middeleeuwen. Het extreme gedeelte van alle geloven op de wereld gebruikt hun geloof alleen maar om macht uit te oefenen over anderen.

Alle geloven kunnen in één woord worden samengevat: LIEFDE. Het grootste gedeelte van alle gelovigen op de wereld op de wereld hebben een warm, liefdevol hart. Slechts een heel klein gedeelte heeft geen respect voor "andersgelovigen". En dat zijn de extremisten die iedereen vermoorden, vernederen, misbruiken, om hun macht te vestigen. Zij willen iedereen hun vrijheid afnemen en dwingen te leven zoals zij voorschrijven. Het zijn niet alleen moslimextremisten, maar ook de extreme protestanten en katholieken in Ierland, de leiders van de sektes die mensen meeslepen in absurde manier van leven, de KluKluxclan die in naam van God moordt, de Curie in het Vaticaan die nu eindelijk eens de pan uit wordt geveegd door een paus die wat mij betreft een held genoemd mag worden.

Dus laten we niet oordelen over alle goedwillende moslims die ook alleen maar vrede willen.

ECHTE LIEFDE IS DE ABSOLUTE AFWEZIGHEID VAN OORDELEN OVER EEN ANDER.

Kees Smetsers

(Ik heb een foto bijgevoegd met de titel "aan iedereen die liefheeft".)

Agnes

Helemaal mee eens, Kees.