keessmetsers.reismee.nl

Een ceremonie op Bali voor Sjors en Kristy.

Het is drie uur en het is onwezenlijk stil in de tuin van Nick's Hidden Cottages in Ubud. Zelfs de tortelduiven in de palmbomen maken geen geluid . Alleen het geluid van stromend water doorbreekt de stilte. Bij het beeld van Ganesha (de beschermer van alle reizigers) staan lampjes te branden en er stijgt wierook op die de sfeer nog mystieker maakt. Het voltallige personeel is verzameld en heeft in lotus houding plaats genomen op een matje dat is uitgespreid voor Ganesha. Christ, Rob en ik hebben ook een plekje gevonden tussen deze jonge mensen met wie wij ons verbonden voelen.

We gaan vandaag bidden voor Sjors en Kristy, die samen op weg waren naar Bali. Hun droom werd wreed verstoord door een verschrikkelijke gebeurtenis die de wereld schokte. Op het beeld van Ganesha staat de foto van Sjors en Kristy. Terwijl de wierook Sjors en Kristy omringt bidden wij voor hen. Het gebed is een soort mantra en het diepe geluid van de stemmen zweeft langzaam door de exotische tuin waarin het beeld van Ganesha zijn plaats heeft gevonden. Het is een moment dat in al zijn puurheid onze zintuigen raakt. Wij voelen hoe de aanwezige Balinese jonge mannen en vrouwen de geest en de ziel van Sjors en Kristy de vrijheid geven om te gaan reizen waarheen ze willen. Een vleugje wind beweegt even de bladeren van de palmbomen en dan is het weer stil...

Het was een indrukwekkende gebeurtenis die wij niet snel zullen vergeten. Toen ik even later met gevouwen handen afscheid nam van deze lieve mensen en in hun ogen keek, voelde ik iets wat niet in woorden te omschrijven is, maar wat voor altijd in mijn hart zal zijn opgeslagen...

Kees Smetsers

Yvonne

Mooi....

djube

heel mooi!

Agnes

Ogen zijn de spiegels van de ziel en hetgeen je tot in het diepst van je ziel "raakt", valt ook niet te omschrijven.
Toch heb je de sfeer en intentie heel goed onder woorden weten te brengen.

Namasté,

Agnes.

henk van gerven

Ik voel me verbonden met de betekenis van jullie samen zijn,
het geeft me een positieve gedachten dat alles een betekenis krijgt.
warme groet

Tom en Ellen

Hallo Kees, inderdaad, het was een mooie ceremonie in Sidemen. Wij zijn erg blij dat wij eraan hebben mogen deelnemen. Je woorden hebben het ook heel mooi weergegeven. Wij hopen van harte, dat al deze ceremonies op de diverse locaties in Bali, een troost en steun zijn voor de familie, vrienden en kennissen van Kristy en Sjors. Kees; heel bewonderingswaardig dat jij dit allemaal hebt gedaan!

Frans en Els Pijnenburg

Beste Kees,
bijzonder mooi wat jij gedaan hebt voor Sjors en Kristy
en voor ons. We zullen dit nooit vergeten en bewaren deze reis ook in onze harten.
Dankjewel voor het delen van deze prachtige reis door Bali.
We wensen je een goede reis naar huis en snel tot ziens.

Lieve groet
Frans en Els.

marjo de Vos

Bedankt dat je dit gedaan en opgeschreven hebt, het is geweldig en ontroerend wat je voor onze vrienden en hun kinderen gedaan hebt. mooi ook om zo op Bali te komen!