keessmetsers.reismee.nl

Colorado National Monument (Saddlehorn Camground).

Colorado National Monument (Saddlehorn Campground)

Gisteren (12 september) was de eerste dag van onze vakantie in Amerika dat we ergens langer konden verblijven. De andere dagen zijn we steeds pas laat in de middag op onze bestemming aangekomen. We hebben daar aan de Flaming Gorge een heel relaxte middag beleefd tussen de heel oude Douglassparren en andere mooie bomen die deel uitmaken van de camping waar wij de nacht doorbrachten. Die nacht was er een volmaakte stilte want er was naast ons nagenoeg niemand op de camping en we hoorden eigenlijk alleen maar de wind die de bladeren van de bomen deed bewegen. Om een uur of zes zijn Ben en ik opgestaan en zijn aan een ochtendwandeling van anderhalf uur begonnen. Het was nog donker maar de sterren en de maan gaven voldoende licht om te zien waar we liepen. We liepen naar de twee meren die bij de Flaming Gorge Lodge liggen en daar zagen we de eerste herten die tussen de bomen naar ons stonden te kijken. Voordat we weer terug waren zagen we er nog meer en de laatste zagen we bij de camper van Henk en Petra staan. Henk stond met zijn fotocamera in de hand om de herten op de gevoelige plaat vast te leggen.

Even later vertrokken we voor een heel lange dag rijden op weg naar Grand Junction waar wij bij het “Colarado National Park” zouden gaan overnachten in de Saddlehorn Campground. Rond een uur of vier kwamen we aan in de vallei waar de stad Grand Junction ligt. Intussen waren we de staat Colorado ingereden. Bij het stadje Fruita reden de weg omhoog die het Colorado National Park ingaat. Links en rechts van ons zagen we loodrechte hoge rotsen van terracotta-rood gesteente in de meest bizarre vormen. Heel indrukwekkend en we kwamen ogen tekort. Het is ongelooflijk dat zo iets kan ontstaan in de loop van miljoenen jaren. De Saddlehorn Campground is uniek gelegen op het hoogste punt van het park met uitzicht op de gigantische rotsen en de valei van Grand Junction in de verte. Wij hadden voor dit park niet gereserveerd, maar dat was geen probleem want we konden zelf een mooie plaats uitzoeken en het nummer van de plaats met 20 dollar (dat kost een plaats) in een kast doen bij de ingang. Er is namelijk geen receptie op dit park aanwezig. Maar de staanplaatsen zijn prima en de toiletvoorzieningen ook. Voor het avondeten zijn we nog even naar het bezoekerscentrum van dit park geweest. Daarna hebben we genoten van de heerlijke maaltijd die Angela had bereid. We konden weer buiten eten met uitzicht op de schitterende natuur om ons heen. Vanavond gaan we weer vroeg naar bed want we zijn van plan om morgen rond een uur of acht weer te vertrekken, deze keer naar Moab wat een van de hoogtepunten van onze reis moet worden. Omdat we afgelopen week een dag hebben overgeslagen kunnen we daar twee dagen blijven en dat vind ik heel fijn omdat we dan de kans krijgen om even tot rust te komen en op ons gemak de nationale parken te bekijken die in de omgeving van Moab te zien zijn. Ik hoop daar te kunnen internetten en dan kan ik mijn verhalen van gisteren en vandaag weer versturen. Want ik wil graag alles wat ik hiermee maak delen met iedereen die daarin geinteresseerd is.

Kees