keessmetsers.reismee.nl

Running Team Oirschot is sportvereniging van het jaar !

Vannacht werd ik wakker en keek door het raam van mijn slaapkamer naar buiten want er was sneeuw voorspeld. En inderdaad, buiten dwarrelden grote sneeuwvlokken uit een donkere grijze lucht. Ik kon echt niet meer slapen want de adreline van de gebeurtenissen van gisteren gierden nog door mijn lijf. Het was een dag die ik niet gauw vergeten zal en die in mijn hart is opgeslagen.

De dag begon al heel goed toen mijn 89-jarige moeder mij een stukje uit het Eindhovens Dagblad liet zien dat zij uitgeknipt had. Ze zei: 'Kees, je staat in de krant !' . Wat bleek ? Een kennis van mij had het Eindhovens Dagblad getipt dat ik bezig was met het verkopen van mijn boek 'Liefde in het échte Bali' en had het Eindhovens Dagblad getipt. De journalist Henri Verwijmeren had mij daarna deze week benaderd omdat hij mij wilde interviewen. Ik had hem wat gegevens gestuurd en ging er vanuit dat hij een keer bij mij langs zou komen. Deze journalist houdt kennelijk van aanpakken want hij had meteen een heel mooi artikel geschreven over de heropening van het bedrijf Zeefdrukkerij Screenrun waar ik bij aanwezig mocht zijn voor het verkopen van mijn boek voor de twee goed doelen, te weten Running Team Oirschot (hulp aan mensen met kanker) en High5Rehab (hulp aan gehandicapte Balinese kinderen).

Toen ik \'s morgens vroeg aankwam bij Screenrun om de presentatie te gaan voorbereiden die ik samen met Christ Oomen zou gaan doen werd ik met open armen ontvangen door een enthousiaste Henk van Gerven (de eigenaar van Screenrun). Die had het artikel in het ED ook gelezen en was daar heel blij mee.

Het werd een dag om nooit meer te vergeten. In de loop van de dag stroomde de mooie nieuwe bedrijfsruimte van Screenrun vol met mensen en de sfeer die toen ontstond kan het best omschreven als een 'warm bad'. Echt.....ik heb een paar keer met tranen in mijn ogen gestaan door alles wat er om mij heen gebeurde. Ontmoetingen met mensen die hun hart lieten spreken en niet alleen een exemplaar van mijn boek kochten maar ook hun levensverhaal vertelden. Ontmoetingen met mensen die door een diep dal waren gegaan (of daar nog steeds mee bezig zijn) en nu lieten zien hoeveel waardering zij hebben voor Running Team Oirschot dat hen helpt om deze periode door te komen. Ontmoetingen met mensen die geraakt werden door de diapresenatie die Christ Oomen liet zien terwijl hij het verhaal vertelde van zijn dochter Marjanne die op Bali op het project van High5Rehab als vrijwilligster meehelpt om gehandicapte kinderen weer een toekomst te geven. Het werd een dag waar het woord LIEFDE met gouden letters werd geschreven. Toen bijna alle bezoekers weer waren vertrokken kwam een geemotioneerde Henk Van Gerven op mij af en hij omhelsde mij want ook voor hem was het een dag geweest die hem een geluksgevoel had bezorgd.

Door het donker reed ik naar huis om snel nog wat te gaan eten voordat ik naar het Sportgala in Sporthal De Kemmer zou gaan. Daar kreeg de dag een geweldige afsluiting. Op dit feest van de Oirschotse sportwereld werd Running Team Oirschot uitverkoren tot SPORTVERENIGING VAN HET JAAR ! Nagenoeg het complete team van RTO was bij dit gebeuren aanwezig en ik weet zeker dat ze allemaal vannacht met een heel goed gevoel zijn gaan slapen. Deze avond is de kroon op hun werk. De waardering krijgen ze al via de reacties van de mensen die een weekje in de bungalow in Posterholt afstand hebben kunnen nemen van hun ziekte, maar nu heeft de bevolking van Oirschot dit nog een keer op een heel bijzondere manier laten blijken. Zo....nu ga ik weer slapen.......het verhaal is geschreven............

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!