keessmetsers.reismee.nl

Een nieuwe reisgids voor mensen die op zoek zijn naar bijzondere logeeradressen, goede restaurants en individueel vervoer op Bali.

Onderstaand verhaal is een verbeterde versie van het verhaal dat ik al eerder op deze website heb geplaatst.

Liefde in het échte Bali'

In november 2012 ben ik weer naar Bali geweest om daar mijn tweede boek over dit mystieke eiland te schrijven. Het was mijn bedoeling om deze keer te gaan schrijven over de liefde zoals die in Bali beleefd wordt. (Liefde voor God, liefde tussen ouders en kinderen, liefde tussen partners, liefde voor de natuur). De twee weken in Bali hebben mijn verwachtingen overtroffen want de Balinezen hebben hun hart voor mij geopend en dat was een bijzondere ervaring. Het resultaat is een boek met veel informatie over het dagelijkse leven op Bali en een dieper inzicht in het gevoelsleven van de Balinezen. Voor de individuele reiziger is het een handige reisgids want er staat ook veel informatie (bijzondere logeeradressen, restaurants, individueel vervoer) in die nuttig kan zijn bij een reis door het échte Bali, het Bali waar het leven nog is zoals het altijd geweest is.

Tijdens mijn verblijf op Bali heb ik een bezoek gebracht aan het project van de Nederlandse stichting High5Rehab die in Lovina gehandicapte Balinese kinderen via operaties, revalidatie, fysiotherapie en educatie een kans geeft op een beter leven. Op dit project is Marjanne Oomen uit Oirschot als vrijwilligster actief. Tijdens mijn bezoek kwam ik een Balinees jongetje tegen dat vol trots liet zien hoe hij pas had leren lopen. Zijn ogen spraken boekdelen en het was ontroerend om te zien hoe hij vol overgave zijn oefeningen aan het doen was temidden van de andere kinderen die op het project bezig waren om te leren lopen. Iedereen die er bij was had tranen in de ogen en ik ook.

Toen ik met mijn manuscript in mijn handbagage weer naar huis vloog waren mijn gedachten bij de kinderen op Bali die onze hulp zo nodig hebben. Het beeld van het trotse jongetje kon ik niet vergeten.

Bij mijn thuiskomst werd ik geconfronteerd met het verdriet van drie ernstige gevallen van kanker in de familie van mijn partner Angela. Deze ziekte zorgt voor veel stress, angst en onzekerheid, niet alleen bij degenen die de ziekte hebben, maar ook bij de omgeving. Voor de zieken is het heel belangrijk dat zij hun verdriet en angst kunnen delen. Om deze reden is er in mijn woonplaats Oirschot een stichting opgericht genaamd Running Team Oirschot. Deze groep van enthousiaste hardlopers en begeleiders heeft zich tot doel gesteld om hulp te gaan bieden aan mensen in de gemeente Oirschot die zijn geconfronteerd met de ziekte kanker. Inmiddels is een bungalow aangekocht in Posterholt (Limburg) waar de kankerpatienten met hun partner, familie en vrienden gratis een hele week kunnen gaan logeren en op deze manier even afstand kunnen nemen van de stress die deze ziekte met zich meebrengt. Tevens worden er o.a. ontspanningsmassages, en elektrische fietsen aangeboden.

Ik heb besloten om de opbrengst van mijn tweede boek over Bali ('Liefde in het echte Bali') volledig te bestemmen voor deze twee goede doelen. Ik heb bij die uitgever 500 exemplaren besteld die ik in eigen beheer ga verkopen. Van elk boek gaat ongeveer 5 euro naar High5Rehab en 5 euro naar Running Team Oirschot. Ik ben er voor 100% overtuigd dat het geld goed wordt besteed, daar durf ik mijn handen voor in het vuur te steken.

Recent heeft een pakketdienst 10 dozen bij mij bezorgd met daarin in totaal de door mij bestelde 500 exemplaren van mijn boek. Voor de verkoop heb ik inmiddels publiciteit gezocht via facebook, hotmail en mijn website http://www.keessmetsers.reismee.nl/ . Voor mij is het nog belangrijker dat zoveel mogelijk mensen mijn boek onder de aandacht willen brengen van familie, vrienden, kennissen en (ex-)collega\'s. Dat is van essentieel belang voor het slagen van mijn actie.

Het boek kan besteld worden via mijn emailadres smetserskees@hotmail.com met vermelding van naam en adres waar het boek naar toe gestuurd moet worden.

Op internet en via de boekhandel (o.a. http://www.bol.com/) is het boek ook te koop, maar van deze verkopen gaat maar 2,40 euro (internetverkoop) respectievelijk 1,37 euro (boekhandelverkoop) per boek naar de twee goede doelen. Als het boek rechtstreeks via mij gekocht wordt gaat er 10,00 euro naar de goede doelen.

Met de aankoop van dit boek worden dus twee goede doelen gesteund. Mede namens High5Rehab en Running Team Oirschot wil ik iedereen die het boek koopt bedanken voor zijn of haar steun en bijdrage. Ik heb voor de twee goede doelen een speciale bankrekening geopend, te weten 1594.05.432 ten name van C.H.A. Smetsers. Op deze rekening kunnen de bijdragen voor het boek overgemaakt worden. De prijs van het boek is 16,95 euro en de verzendkosten zijn 2,70 euro.

De twee goede doelen High5Rehab en Running Team Oirschot zijn aangewezen als ANBI (Algemeen Nut Beogende Instelling). Donaties aan deze twee goede doelen zijn daarom als kosten of als gift aftrekbaar op de belastingaangiften van degene die de donatie doet.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!