keessmetsers.reismee.nl

Onverwachte gebeurtenis op Bali.

Vanmorgen heb ik even zitten praten met de eigenaar van PURI TAMAN SARI, zijn naam is AGUNG PRANA. Ik vertelde tegen hem dat ik het boek ' Reizen door het echte Bali' heb geschreven waarin Ketut de hoofdrol speelt, en dat de opbrengst van het boek voor de stichting High5Rehab in Lovina is.

Agung Prana luisterde aandachtig naar mijn verhaal en vertelde daarna dat hij dit jaar naar Rio de Janero in Brazilie zou reizen om daar een prijs is ontvangst te nemen voor zijn organisatie BALITAMANSARI die meerdere resorts op Bali heeft die allen met respect voor de adat en de natuur worden geleid en waarbij Puri Taman Sari ook behoort. Verder gaat hij in juni naar Parijs om daar een bijeenkomst van de UNESCO bij te wonen waarbij wordt gesproken over het SUBAK SYSTEEM op Bali dat als werelderfgoed wordt beschouwd. Het Subak Systeem is de organisatie op Bali die zorgt voor de irrigatie van de sawah's op Bali, de watertoevoer voor de rijstvelden van de dorpsbewoners, hun levensader.

Tijdens het gesprek stelde Agung Prana voor dat wij vandaag naar zijn resort in Pemuteran zouden gaan en daar twee dagen zouden logeren. Het resort heet Villa Amertha. De komende twee dagen is daar een heel belangrijke ceremonie waarbij vier generaties ge-eerd worden. Agung Prana bood ons aan om daar samen met zijn vrouw deze twee dagen te beleven en samen met hen te gaan bidden in de tempel en bij de ceremonie. Natuurlijk kunnen wij dit aanbod niet afslaan wat het is een ' once in a life time chance' , een kans in je leven die je niet voorbij moet laten gaan.

Ons reisschema is dus veranderd. Vanaf 5 april tot 7 april logeren we in VILLA AMERTHA in Pemuteran . Op 7 april vertrekken we naar Candidasa waar we een dag logeren in KELAPA MAS BUNGALOWS. Op 8 april gaan we naar Sidemen waar we tot 11 april logeren in UMA AGUNG bungalows

Deze onverwachte gebeurtenis heeft indruk op mij gemaakt.

Agung Prana heeft mijn verhaald aangehoord waarom ik mijn boek ' Reizen door het echte Bali' heb geschreven voor het project van High5Rehab in Lovina waar kinderen na een operatie weer een kans op een betere toekomst krijgen. Hij reageerde meteen met het aanbod om samen met zijn vrouw de ceremonie in Pemuteran te gaan meemaken.Ik was overdonderd door zijn aanbod en wist in eerste instantie niet wat ik moest zeggen. Ik had zoiets helemaal niet verwacht. Zoiets raakt mij, er gebeurt iets wat je niet vaak in je leven meemaakt.

Dat is nu het echte Bali, je hoeft niet op zoek, het overkomt je........

Kees Smetsers

smetserskees@hotmail.com

Reacties

Reacties

ria

leuk om jullie verhalen te volgen!

het is iedere keer weer een belevenis he?
jij bent er al zo vaak geweest,en je blijft,
met de zelfde passie,vertellen over dit bijzondere,
land :balie:
ik ben telkens benieuwd wat voor moois ,
jullie,te vertellen hebben.
zo beleef ik het ook mee.

gr aan angela ,ria

Yvonne

GE-WEL-DIG!!! Geniet ervan, samen!

joke vlassak

zit tijdens m'n ontbijtje jullie verhalen te lezen en gheniet mert volle teugen, wat een geweldige ervaringen, geniet en tot snel
groetjes Joke

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!