keessmetsers.reismee.nl

Het huwelijkskado voor Ketut en zijn vriendin Erni ( De bruiloft in Bali vindt plaats op 4 april 2012).

Dag allemaal,

Eindelijk is het dan zo ver...................
Ketut, onze chauffeur op Bali die ons allemaal heeft laten genieten van zijn mooie eiland
enaltijd goed voor ons heeft gezorgd, gaat eindelijk trouwen mijn zijn vriendin Erni.
Het heeft heel lang geduurd voordat ze toestemming kregen van hun beide ouders, maar nu is het zo ver.

Als je je verdiept in de Balinese cultuur dan is het wel te begrijpen dat de ouders van Erni en Ketut lang hebben getwijfeld want als zij oud zijn worden ze helemaal afhankelijk van hun kinderen en daarom is het voor hen van groot belang te weten wie er voor hen gaat zorgen.
Er is daar geen AOW en geen Pensioen en als de kinderen niet voor hun ouders zorgen hebben de ouders een groot probleem.
Gelukkig is het Erni en Ketut gelukt om hun ouders te overtuigen en nu krijgen ze de kans om aan hun eigen toekomst te gaan beginnen.

De bruiloft van Ketut en Erni zal plaats vinden op 4 April in het plaatsje Gubug bij Tabanan waar Erni op dit moment met haar ouders woont.
De festiviteiten beginnen al een paar dagen eerder.
Een bruiloft op Bali is een grote gebeurtenis waarbij heel veel mensen aanwezig zijn en allerhande rituelen plaats vinden.
Erni en Ketut zijn al weken bezig met de voorbereiding.

Een bruiloft op Bali kost héél veel geld en het komt er op neer dat het bruidspaar enkele jaren bezig is met het aflossen van de schulden die zo'n bruiloft met zich meebrengt.
Gelukkig hebben Erni en Ketut beiden een relatief goed inkomen, Erni uit haar werk bij de overheid en Ketut uit zijn diensten die hij aan de toeristen verleent, maar desondanks zijn de kosten van de bruiloft voor hen ook een grote last.

Sommige van de mensen in Nederland die ooit met Ketut door Bali zijn gereisd hebben mij benaderd en een bijdrage gegeven voor het huwelijkskado van Erni en Ketut in de vorm van enveloppe met inhoud.
Erni en Ketut zullen hier heel blij mee zijn want zij voelen op deze manier hoe de mensen in Nederland met hen meeleven.
Ik zal er persoonlijk voor zorgen dat de enveloppen met wensen en de financiële bijdragen bij Erni en Ketut terecht komen.
Wellicht zijn er nog meer mensen die iets willen doen voor Erni en Ketut in de vorm van kaart met een wens en/of een enveloppe met inhoud.
Bijdragen aan het huwelijkskado van Ketut en Erni kunnen ook gestort worden op de bankrekening 1594.05.432 ten name van C.H.A. Smetsers met vermelding van 'HUWELIJKSKADO ERNI EN KETUT'.
Elke bijdrage zal ik in een aparte enveloppe doen en in Bali overhandigen aan Erni en Ketut.

Angela en ik vertrekken op 27 maart naar Bali en komen op 12 April terug.
Op 4 April gaan wij de bruiloft van Erni en Ketut bijwonen.
Op die zelfde dag trouwt ook Putu, de jonge vrouw die werkzaam is in Uma Agung Bungalows in Sidemen en velen van ons daar gemasseerd heeft.
De meesten van jullie kennen haar niet.
Mocht echter iemand een kaart met een wens of een financiële bijdrage mee willen geven voor Putu, dan kan dat.
Een financiële bijdrage kan ook gestort worden op 1594.05.432 met vermelding van 'HUWELIJKSKADO PUTU'.

Misschien komt her raar over dat ik het heb over een financiële bijdrage voor deze mensen die gaan trouwen, maar wij moeten ons realiseren dat het leven op Bali niet altijd zo mooi is als het tijdens onze vakanties lijkt te zijn, en verder ben ik er van overtuigd dat ons meeleven voor hen een grote steun kan zijn in hun toekomst.

Met vriendelijke groeten,

Kees Smetsers
smetserskees@hotmail.com

Erna Kuppens

Kees en Angela fijne dagen in Bali op de bruiloft van Ketut en Erni en wens ook Putu met haar man een fijne toekomst toe. we deke vaak terug aan haar massages en hopen haar nog eens weer te zien .
Ik heb jouw geen geld gegeven voor Putu maar schiet even Eu10,00 voor dan betaal ik jou terug als je weer thuis bent. Gr Erna