keessmetsers.reismee.nl

Achteraf kwam het toch nog goed uit dat President Obama op Bali was.

In mijn vorig verhaal heb ik verteld dat we vanwege het bezoek van President Obama aan de ASEAN-meeting op Bali wij in plaats van 20.00 uur 's avonds al om 13.00 's middags naar Singapore moesten vertrekken. Gelukkig waren we doorSimon, de zoon van de Nederlandse Consul, tijdens ons verblijf in de gastenkamers van het Consulaattijdig geinformeerd zodat we onze vlucht nog hadden kunnen wijzigen. Singapore Airlines was overigens ook zo attent geweest om ons in het Nederlands een email te sturen, die hebben ook een compliment verdiend.

In Singapore zouden we 8 uren moeten wachten op onze vlucht naar Amsterdam en daarom hadden we besloten om een gratis Citytour te gaan maken. Dat ging echter niet door want de laatste Citytour van die dag was net vertrokken. Geen nood, ik wist dat op het vliegveld op twee terminals een 'Airport-hotel' was waar je voor 76 Singapore dollars (45 euro) een grote kamer met twee bedden, een luxe badkamer met bad, televisie en wekservice krijgt. Er was nog plaats en even later lagen we op bed tussen de frisse lakens. Ideaal is dat, zo'n kamer op de terminal zelf waar je kunt wachten op je volgende vlucht. Wij genoten van de rust en toen we naar een heerlijk bad met badolie die Ria gekocht had weer in het vliegtuig stapten waren we weer helemaal fris voor de terugreis. Ik zit er al over te denken om volgende keer gewoon de middagvlucht uit Denpasar te boeken en dan in Singapore weer zo'n kamer te nemen. Je gaat een stuk uitgeruster aan het laatste traject (Singapore-Amsterdam) beginnen. De kamer is gewoon op de terminal zelf, Je stapt zo vanuit je kamer de talrijke winkels en restaurants in, en naar de vertrekruimte is het ook maar een paar minuten lopen. Ideaal. Achteraf was het dus helemaal niet erg dat President Obama op Bali was en wij daardoor 's avonds niet konden vertrekken.

Het vliegtuig naar Amsterdam (SQ 324) zat maar voor een derde vol. Waarschijnlijk hadden veel mensen op Bali niet in de gaten gehad dat ze 's avonds niet naar Singapore konden vliegen waardoor ze deze vlucht gemist hadden. Er was zoveel plaats in het vliegtuig dat ik drie stoelen tot mijn beschikking had en Ria twee. We hebben de hele vlucht naar Amsterdam (13 uren) liggend doorgebracht. Ik had zoveel kussens verzameld dathet een echt bed leek. We kwamen allebei uitgerust in Nederland aan en van de jetlag hebben wij deze keer weinig last gehad.

De thuiskomst in Nederland begon met mist en het zag er echt troosteloos uit. Maar toen ik weer thuis was bij Angela werd dat helemaal weer goedgemaakt. Het iselke keer weer fijn om je geliefden weer in de armen te kunnen sluiten en te beseffen wat je echte thuis is.

Ik ga mijn serie vakantieverhalen afsluitendoor iedereen te bedanken die deze vakantie zo bijzonder hebben gemaakt. Dan denk ik aan Ria, Wim, Toine, Ellen, Angelina,Nyoman, Dokter Putu, Kadek, Ade, Nellie, Madeleine, David, Marjanne, Putu en alle andere mensen op Balidie mij ook deze keer hebben geraakt met hun gastvrijheid en liefdevolle verzorging. Door hen blijf ik verlangen naar Bali en zal ik steeds terug blijven keren naar dit mooie eiland.

Kees Smetsers

smetserskees@hotmail.com

Reacties

Reacties

therese

Hallo Kees, Welkom in een mistig Holland! Ik ben Rick v.d. Broeke zeer dankbaar dat ik je link heb mogen bezoeken, ik heb genoten van je reisverhalen en voor al van de laatste nu, zal het onthouden van Singapore! Wij vertrekken as vrijdag voor weken naar Bali Sanur en ga vandaar uit tochten maken over het eiland, mijn oma is in Batur geboren en ga daar zeker heen al is er niets meer over haar geboortehuis, zij stamt uit het vorstenhuis van Batur! We keep in touch... groetjes Therese

Arnold Slagter

Dag Kees en Angela natuurlijk want jullie zijn weer samen thuis. Genoten van je verslagen en we voelden ons ook weer helemaal thuis op Bali. We verheugden ons om iets van Wilkey en Kitty te lezen want daar zou je op 3 nov. naar toe. Mogelijk heb je ze niet aangetroffen. We bellen nog wel binnenkort. groetjes van Geke en Arnold.

Iris Schrijver

Hoi Kees,

Fijn dat je weer zo'n mooie reis hebt gehad!
Zo te lezen heb je een lekker relaxte terugreis gehad, dan is zo'n lange vliegreis niet erg.

Hou het Baligevoel nog maar lekker vast!

Groetjes Iris Schrijver

Quinta das Cegonhas

Hallo Kees,
Zo te zien weer een fijne vakantie achter de rug in het mooie Bali.
Er komt een dag dat we daar ook naar toe gaan ,maar eerst de olijven oogsten het is goed weer nu dus aan de slag.
Een fijne tijd in toch wat killg Holland met een met het warme Bali gevoel in je binnenzak.
Groetjes van ins driee
Gerard

thereseo.bloem@kpnplanet.nl

dank je voor alle mooie verhalen, ben nu zelf erheen!! Groetjes Therese

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!