keessmetsers.reismee.nl

Afscheid van Candidasa (Bali)

Vandaag is een dag met dubbele gevoelens. Ik was om zes uur opgestaan en ben naar het strand gegaan om daar te gaan ' wadlopen' . Het was laag water en het dode koraal voor de kust lag helemaal bloot waardoor ik tot de branding bij het rif kon lopen. Overal wemelde het van kleine visjes, slangetjes en andere kriebelende diertjes. Hier en daar lag een schelp, verborgen onder een dun laagje zand. Het water tussen het dode koraal was heel warm en voelde fijn aan. De zee was helemaal glad, vandaag waren er bijna geen golven, de natuur was tot rust gekomen na de dagen van regen van vorige week.

Angelina was op de pier yoga oefeningen aan het doen en toen ze daarmee klaar was hebben we een uurtje zitten te kletsen op een van de strandbedden van kelapa Mas Bungalows. Ze gaat morgen vertrekken naar Gili Meno bij Lombok. We zullen haar missen want ze heeft heel veel aan onze vakantie toegevoegd.

Het is vandaag echt een dag van afscheid nemen en loslaten. Wim vertrekt om 16.00 uur en hij wordt door Ketut opgehaald en naar het vliegeveld in Denpasar gebracht. Ik hoop dat hij de stress van zijn dagelijkse leven een beetje is kwijtgeraakt want stress neemt alle energie weg en het leven is om te genieten. Het zal voor Ria raar zijn dat hij een paar dag eerder weggaat, maar zijn plicht roept. Hij heeft overmorgen een beurs en daar moet hij naar toe.

Morgen gaan we ook afscheid van Toine en Ellen die ook nog een paar dagen bij ons geweest, net als Angelina. Het was echt bijzonder om met z'n allen te genieten van het mooie Bali en de mystiek sfeer die dit eiland zo bijzonder maakt. We zijn deze vakantie echt niet veel op pad gegaan maar hebben Bali naar ons toe laten komen. Dat heeft heel veel onvergetelijke momenten opgeleverd, Bijzondere ontmoetingen en intense vriendschappen. Het heeft ons hart verwarmd. Ik zou het zo weer over willen doen op deze manier. Misschien is het moeilijk om te begrijpen voor iedereen die thuis is, maar ik kan het niet anders omschrijven.

Morgen gaan we naar Kuta waar we bij de Nederlandse consul nog een dag (2 nachten)dichtbij het vliegveld zullen logeren. Kuta heeft niets met het echte Bali te maken maar het is gewoon fijn om uitgerust aan de terugvlucht te beginnen. Ik merk dat ik al een beetje bezig ben met afscheid te nemen van Bali. Dat past in deze dag.

Ik vind het fijn dat jullie mijn verhalen hebben willen lezen. Bedankt voor jullie interesse. Tot over een paar dagen.

Kees Smetsers

smetserskees@hotmail.com

Reacties

Reacties

Tom&Yvonne

Ik heb weer genoten van al je verhalen.Bedankt!! Laat Bali nog even naar je toe komen en daarna : EEN GOEDE REIS terug naar ons koude kikkerlandje! Toch ook weer fijn om naar Angela terug te gaan.....TOCH??!! Liefs Yvonne

therese

Hallo Kees,
Dank voor je verhaal en heb nog maar 2 dagen fun, groetjes,

Therese

Ria

Hallo Kees,

Ik heb weer genoten van je verhalen. Bedankt dat je ons weer laat mee genieten van jouw prachtige vakantie.
Geniet nog maar lekker van de laatste dagen olp Bali en ik wens je een hele goede terugreis.
Groetjes
Ria

djube

geniet nog van die paar dagen en een goede terugreis gewenst.

groetjeDjube

José

Kees we hebben weer genoten van je fijne verhalen.
Geniet nog een paar dagen. Wij wensen jou en Ria een fijne vlucht terug. Dank je wel en tot ziens hier in Nederland.
Groetjes Nol en José

frans van broekhoven

Dank je wel Kees voor het geven van jouw mij welbekende indrukken over Bali. Het blijft toch iedere keer weer mooi om de intensheid van jouw genieten te mogen lezen. Doe iedereen de groeten en een goede terugreis naar zoals Yvonne het omschrijft het koude kikkerlandje (in meerdere opzichten!). Zeg maar tegen Ketut dat ik hem graag zal weerzien eind december.

Angela

Wat een mooie verhalen. Die schrijfkunst van jou Kees laat weinig (of juist veel) ruimte over. Voor ik het weet zit ik midden in de mooie tuin van Kelapa Mas. Fijn dat jullie het daar weer goed hebben gehad. Nu nog twee daagjes bij de consul en dan weer lekker thuis. Dat vind ik ook weer erg fijn. Alvast een hele goede reis toegewenst en ik zie je donderdag. Liefs Angela

Madeleine

Goede vlucht naar huis naar jullie geliefden,Kees en Ria. Dank voor alle "mee-genieten" liefs van de voorlopig nog even achterblijvers in "De Gouden Klapper"

Agnes

"Te leven is een gunst, te weten hoe is een kunst" (Toon Hermans). Wat dat betreft ben jij Kees, een Kunstenaar van het hoogste niveau. Jouw beleven en voelen, dat ook nog eens op een schitterende manier kunnen "beschrijven" maken jouw resverhalen zo bijzonder. Dank voor het delen en een goede reis terug. Weliswaar naar ons kikkerlandje (koud!!!!), maar je zult er met veel warmte ontvangen worden,
Agnes.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!