keessmetsers.reismee.nl

Oprichting van een vriendenclub voor de Nederlandse stichting High5Rehab ten behoeve van het project in Lovina op bali.

Mijn vorige email was eigenlijk een aanklacht tegen de elite die over in de wereld de bevolking uitbuit om zichzelf te kunnen verrijken. Nu ik hier op Bali ben zie ik elke dag waartoe dat kan leiden. De Balinezen leiden een bestaan waarbij ze met grote moeite het hoofd boven water kunnen houden. De situatie in Europa is hiermee niet te vergelijken omdat wij een heel andere levensstandaard hebben. Maar toch kan het gedrag van de managers en directeuren in Europa grote gevolgen hebben voor de Europese bevolking. Mede door het gedrag van de machthebbers die onverantwoorde risico's hebben genomen is er een situatie ontstaan die mogelijk kan leiden tot het in elkaar storten van de euro. Heel Zuid Europa (Spanje, Portugal, Italie, Griekenland) is eigenlijk al failliet en in deze failliete boedel worden nu karrevrachten vol euro's gestort die nooit meer terugkomen. Italie is het laatste voorbeeld dat nu aan de beurt is. Dit land is geregeerd door een charlatan (Berlusconi) die alle touwtjes in handen had en zonodig wetten maakte om te voorkomen dat zijn criminele gedrag zou leiden tot vervolging door justitie. Aan dit soort landen gaan we nu miljarden euro's geven wat tot gevolg heeft dat de sociale samenleving in versneld tempo wordt afgebroken. En wij kijken allemaal lijdzaam toe. Wat kunnen wij er tegen doen ?

Het antwoord is liefde. Toen ik vanmorgen met Ria en Wim op weg was naar Candidasa, ons volgende logeeradres, dacht ik aan Marieke de Wit en Marjanne Oomen die een gedeelte van hun leven ten dienste stellen aan de kwetsbare Balinese kinderen die op het project van de Nederlandse stichting High5Rehab in Lovina door operaties, fysiotherapie en revalidatie weer kans krijgen op een betere toekomst. Samen met hun Balinese medewerkers/collega's brengen zij daar iets groots tot stand. Zij geven zonder iets terug te verlangen. Heel vaak heb ik nagedacht over de vraag hoe ik hen kan helpen.

Ik ben begonnen met het schrijven van mijn boek ' Reizen door het echte Bali' waarvan de opbrengst ten goede komt aan genoemd project. Dat is het begin. Nu ik weer in Bali rondreis ben ik heel veel bezig met het antwoord op de vraag hoe ik High5Rehab structureel kan helpen. Bij mij is het idee ontstaan om een CLUB VAN VRIENDEN VAN HIGH5REHAB op te richten. Iedereen die lid van deze club wil worden zou zich dan bijvoorbeeld kunnen verplichten om een aantal jaren (bijvoorbeeld 5 jaren) elk jaar 100 euro te schenken aan High5Rehab. Deze manier van doneren geeft een waarborg voor High5Rehab van een vaste inkomstenbron waarmee de kosten van hun activiteiten kunnen worden bestreden. (Een bijkomstig voordeel is dat deze manier van schenken fiscaal volledig aftrekbaar is)

Het is een idee dat is ontstaan uit mijn lidmaatschap van Running Team Oirschot. Deze club van een klein aantal enthousaiste harlopers/vrijwilligers heeft in een heel kort tijdbestek haar doel geraliseerd, namelijk het verwerven van een bungalow in Posterholt waar mensen met kanker uit de Gemeente Oirschot samen met hun gezin een week kunnen bijkomen van de zorgen die zo'n ziekte met zich meebrengt. Daarnaast zijn er inmiddels electrische fietsen aangeschaft voor dit doel en kan er ook gebruik worden gemaakt van de diensten van een masseur. Een gedeelte van de inkomsten van Running team Oirschot is afkomstig van een CLUB VAN 100 waarmee continuiteit van het Running Team Oirschot gewaarborgd wordt. Het zou prachtig zijn als er ook zoiets mogelijk zou kunnen zijn voor het project van de stichting High5Rehab in Lovina op Bali. Ik ga dit idee verder uitwerken met Marieke en Marjanne. Ik hoop echt dat er mensen zijn die lid willen worden van de CLUB VAN VRIENDEN VAN HIGH5REHAB. Het kan een daad van liefde zijn in de egoistische wereld waarin wij leven.

In Candidasa werd ik door de lieve mensen van KELAPA MAS BUNGALOWS welkom geheten. Het is mijn favoriete kleine bungalowparkje op Bali waar de liefde met een grote letter wordt geschreven en waar het echte Bali aanwezig is. Tot mijn grote vreugde ontmoette ik hier ook mijn Limburgse vrienden Ade en Nellie uit Geleen die in een ver verleden mijn eenzaamheid op Ambon verlichtten door hun warme gastvrijheid. Met hen ga ik samen met Ria en Wim hier een paar heel mooie dagen beleven. De zon werkt volop mee want de hemel is leeggeveegd door de wind die is komen opsteken.

Ik afsluiten met jullie allemaal heel veel groeten te sturen,

Kees Smetsers

smetserskees@hotmail.com

Reacties

Reacties

thereseo.bloem@kpnplanet.nl

Hallo Kees, ik zal eens nadenken over de nieuw op te richten stichting, mooi initiatief in ieder geval!voor de rest koester je vriendschappen, ik heb de mijne al 60 jaar, het is een geschenk Gods! Groetjes en genieten maar,

Therese

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!