keessmetsers.reismee.nl

Oostenrijk: Kaiserhof, een heel fijn hotel in Berwang

Vorig jaar moest mijn moeder een levensbedreigende operatie ondergaan. De chirurgen hadden tegen haar gezegd dat er een kleine kans was dat ze de operatie niet zou overleven. Op de dag van haar operatie beloofde ik mijn moeder dat we dit jaar weer naar Hotel Kaiserhof in Berwang (Oostenrijk) zouden gaan als ze de operatie zou overleven. Het was namelijk de wens van haar om nog een keer in de bergen van Oostenrijk te gaan wandelen. Ondanks haar 87 jaren is ze daartoe nog steeds in staat.

Mijn moeder overleefde de operatie en dus vertrokken ik met mijn moeder en haar nicht op 21 mei naar Hotel Kaiserhof. Het hotel ligt in hetdorpje Berwang, helemaal vooraan in Oostenrijk bij de grensovergang Reute/Fussen. Door zijn hoge ligging op een klein plateaumet uitzicht op de Zugspitze is het een ideale plek voor wandelaars en mensen die van rust willen genieten. Het hotel heeft een groot aantal faciliteiten zoals bijvoorbeeld een welness-afdeling met sauna's en een zwembad. Daarnaast biedt het hotel de gelegenheid om met een berggids op pad te gaan en de bergen in de omgeving te verkennen. Ik heb dat een aantal keren gedaan en het was een heel bijzondere belevenis. Het hotel is heel kindvriendelijk. Er zijn speciale ruimten voor de allerkleinsten en ookvoor de grotere kinderen zijn er voldoende voorzieningen om er al dan niet onder begeleiding van een medewerkster van het hotel zich te vermaken. Hetontbijt en diner zijn in buffetvorm en van een hoge kwaliteit.De mooie kamers hebben allemaal een prachtig uitzicht en zijn goed uitgerust met o.a. een badjas. De vriendelijkheid en de attentheid van het personeel maakten op mij en mijn medereizigers een grote indruk. Het was hartverwarmend om te zien hoe het personeel met zijn gasten omging. Ik durf hotel Kaiserhof daarom met een gerusthart bij iedereen aan te bevelen.

Elke morgen trok ik mijn hardloopschoenen aan en liep vanuitde receptie het pad achter het hotel op om lekker eenuurtje te gaan rennen in de omgeving. Dat viel niet mee want het pad liep omhoog en omlaag maar het uitzicht op de besneeuwde bergtoppen en het tapijt van gele en blauwe bloemen in de weiland langs hetpaddeden mijn vermoeidheid vergeten. Het beeld van een kudde galopperende paarden op de hellingen langs mij zal ik niet gauw vergeten. Wat een superfijn begin van de dag ! De natuur is hier zo mooi en de stilte zo overweldigend.

Voor mijn moeder was het eenheel mooie afsluiting van haar ziekteproces. Dat werd nog eens benadrukt toen zij op de laatste avond van onze vakantie van de eigenaar en alle medewerkers van het hotel een door hen gesigneerd boek kreeg aangeboden met als onderwerp de bloemen van de bergen in Berwang en omgeving. Dit gebaar van deze lieve mensen maakte heel veel indruk op haar en ook op mij. Het is een tastbaar bewijs van de gastvrijheid en de vriendelijkheid van de familie die dit hotel exploiteert en hun medewerkers.

Mocht iemand geinteresseerd zijn in dit hotel dan volgen hier de gegevens:

Hotel Kaiserhof

Familie Kuppelhuber-Angerer

Haus 78

A-6622 Berwang

Telefoon: 00-43-(0)5674-8285

Website: www.kaiserhof.at

Email: hotel@kaiserhof.at

Reisorganisatie: TUI -VakantieXperts

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!