keessmetsers.reismee.nl

"Reizen door het échte Bali" , een handboek voor de individuele reiziger die het echte Bali wil ontdekken.

Toen ik nog heel jong was droomde ik er van om ooit een boek te gaan schrijven. En nu is die jongensdroom uitgekomen. In de afgelopen weken heb ik een boek geschreven over mijn reizen door Bali.

Tijdens mijn reizen door Bali heb ik samen met mijn vaste Balinese chauffeur KetutGiri Kumara mijn eigen weg gevolgd.

Die ontdekkingstocht door Bali heeft veel verassende ontmoetingen opgeleverd, onder andere met Wilkey Riupassa, mijn vriend van de Banda eilanden op de Molukken. Ik hebWilkey vijf jaar langgezocht nadat hij tijdens de oorlog tussen de christenen en de moslims met zijn gehele gezin was gevlucht met een onbekende bestemming. Onverwachts vond ik hem weer terugin het noorden van Bali waar Wilkey en zijn gezin liefdevol was opgevangen door de Balinezen die ondanks hun eigen armoede alles hadden gedaan om het gezin weer een nieuw 'thuis' te geven.

'When the ego dies, the soul awakes'

Op Bali heb ik deze spreuk van Mahatma Gandhi in zijn volle omvang leren begrijpen. Het is de rode draad in mijn boek dat ik heb geschreven om mijn vaak emotionele ervaringen te delen met de individuele reiziger die het échte Bali wil ontdekken.

Volgende week ga ik naar de uitgever die het boek omstreeks januari/februari 2011 wil uitgeven. Het boek is daarna via internet te verkrijgen.

De opbrengst van het boek ga ik volledig bestemmen voor High5Rehab, een stichting die in Lovina (noord Bali) Balinese kinderen die geestelijk en/of fysiek gehandicapt zijn weer een kans geeft op een betere toekomst.

Kees Smetsers

smetserskees@hotmail.com

Reacties

Reacties

Toon van der Aa

Ik heb zojuist wat reclame gemaakt voor jouw boek op de site van het Sint Sebastiaansgilde Oirschot.

Marry Kakerissa

Beste Kees,samen met mijn man heb ik u ontmoet op Bali,waar u ons over uw reizen en boek vertelde. Gisteren werd uw boek bezorgd en ben ik gelijk gaan lezen. Nog niet helemaal uit,want ook wij zijn pas terug,maar het boeide mij gelijk. Hartelijk dank voor het boek en veel succes met uw goede werk.

thea kessels

Beste Kees,

Wij -mijn man en ik- hebben 2 tickets gewonnen naar Cuba en we vliegen er in januari heen!
Voor 2 weken.
In eerste instantie heb ik van bouwstenen een reis in elkaar gezet maar -toevallig- vliegen we eenzelfde datum als Sawadee en aldaar nagevraagd wat de reis kostte zonder ticket.
We dachten dat het gaan met Sawadee lekker makkelijk is ( alles is geregeld) en in ieder geval ook veiliger. Het nadeel wel is dat er enkel gebruik gemaakt wordt van hotels terwijl ons de casas veel meer aanspraken.
Nu hebben we jou verhaal gelezen en nog meer enthousiast geraakt over de casas en ook meer vertrouwen dat t relatief makkelijk is om een plek te vinden en dat de cubanen ons gastvrij ontvangen.
Klopt dit?
Wat voor ons belangrijk is om te weten is dat we gemakkelijk een overnachtinsplek (casas) vinden en dat het veilig is met ons autootje in een toch wel vreemd land. En dat onze reis niet in het teken staat van almaar organiseren/zoeken en plannen Wij spreken helaas nauwelijks Spaans.

Ik zie je reactie graag tegenmoet!

Heel veel groeten,

Thea Kessels
kesselsthe@hotmail.com

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!