keessmetsers.reismee.nl

"Polderplek", een romantische Bed and Breakfast in een typisch hollands polderlandschap bij Zoeterwoude.

' In een gastenboek schrijf je meestal pas iets als je weggaat naar huis. Maar wij hoeven niet tot morgen te wachten want wij voelen ons hier thuis. 'Polderplek' , een heel bijzondere plek om alleen maar te 'zijn'. Even je hoofd leeg te maken en je zintuigen te laten leven. Je hart vol laten stromen met wat je hoort, voelt en ziet. Een plek om verliefd te zijn, en te hopen dat de tijd stil gaat staan. Bedankt dat jullie je kleine paradijsje met ons wilden delen.'

Deze woorden heb ik gisteren in het gastenboek van Bed and Breakfast 'Polderplek' geschreven. En zo was het ook.....

Angela en ik hebben twee dagen genoten van dit tuinhuis midden in de weidse polders tussen de steden Leiden, Zoetermeer en Den Haag. En genieten, dat staat hier met hoofdletters geschreven.

Dat begon voor ons al op het moment dat de eerste zonnestralen stiekum om de hoek kwamen kijken en het polderlandschap langzaam gingen kleuren. Vanuit onze open slaapkamer in het tuinhuis zagen we de eenden druk bezig in het water van de vaart die langs het tuinhuis door de groene weilanden naar de horizon loopt.

En een uurtje later kwam Hans, onze gastheer, met een groot dienblad ons overvloedig ontbijt brengen. Zo begon onze dag, midden in de polder, een landschap dat niet hollandser kan zijn, een omgeving die rust uitademt. Een plek om even alleen maar te 'zijn'.

Natuurlijk hebben wij ook nog wat gedaan. Zoals een bezoek aan de geitenboerderij 'Het Geertje' die midden in het mooie natuurgebied van de Blankaardpolder en de Gelderwoudesepolder is gelegen. En een dagje cultuur en historie in de steden Leiden en Delft met hun schitterende oude stadskernen.

En als we's avonds weer terug waren in ons tuinhuis en in de avondschemering zaten te genieten van al het moois om ons heen, dan wisten we dat wij deze Bed and Breakfast met een gerust hart bij iedereen zouden kunnen aanbevelen.

Dus..............als iemand dit bijzondere stukje Nederland wil ontdekken, dan is hier het adres van deze Bed and Breakfast.

Bed and Breakfast 'Polderplek', Zuidbuurtseweg 6a, 2381 LB Zoeterwoude-dorp. Emailadres: info@polderplek.nl, telefoon 071-5802652 of 06-43864116, website: www.polderplek.nl

Kees Smetsers