keessmetsers.reismee.nl

Villa Taman di Blayu, een ongelooflijk mooi resort, midden in een natuurlijke omgeving.

Tijdens ons verblijf in Puri Taman Sari in Umabian (Bali) hebben Angela en ik een wandeling gemaakt naar het iets verderop gelegen Blayu, ook een heel klein dorp, ver van de toeristische gebieden op Bali. We liepen eerst over de kleine stuwdam omhoog naar de rand van een bos waar een kleine beek langs stroomde. Angela en ik volgende de snel stromende beek waar het dagelijkse leven van Bali zich in alle schoonheid en puurheid aan ons ontvouwde. Op sommige plekken waren mensen uit het dorp aan het baden, zonder schroom want bloot is hier heel natuurlijk. En verderop zagen we een jongetje dat gillend van plezier in het snelstromende water spartelde. Hier en daar werd gevist door kinderen met zelf gemaakte hengeltjes. Allemaal momenten die mij terug deden deken aan vroeger, aan mijn jeugd op het platteland van Spoordonk (Oirschot). Na een kilometer of drie kwamen we tot onze verbazing ineens bij een ongelooflijk mooi bungalowpark uit. Acht grote bungalows die in een halve cirkel rond een waarlijk schitterende tuin waren aangelegd en allemaal uitkeken op de rijstterrassen vóór het parkje. Het smaragdgroene zwembad nodigde uit tot zwemmen want we hadden het warm. De manager van het park nodigde ons uit voor een drankje en even later lagen Angela en ik in het mooie zwembad te genieten van het frisse water en het uitzicht op de natuur om ons heen. Dit was weer zo'n verassende gebeurtenis, ik heb het al vaker gezegd, je hoef niet te zoeken, Bali komt naar je toe......

keer bekeken
reactie
keer bekeken
reactie
keer bekeken
reactie
keer bekeken
reactie
keer bekeken
reactie
keer bekeken
reactie
keer bekeken
reactie
keer bekeken
reactie