Agroturisme Na Martina, een klein paradijs op Mallorca.

Agroturisme Na Martina.

Afgelopen week heb ik samen met een goede vriend gelogeerd in de villa "Casa Ventura", dicht bij het strand en het natuurpark van Cala Mondrago. De kust is hier wondermooi met diepe baaien, turqoise water, witte stranden en een unieke sfeer. Elke morgen heb ik een uurtje gerend langs de stille baaien, over de kliffen en door het natuurpark, want ik ben een Bali Runner (www.balirunners.nl). Het massatoerisme was nog niet op gang gekomen, dus het was de hele dag overal rustig, ook 's avonds als we gingen eten bij het restaurant La Caracola in het haventje van Portopetro, dat maar een paar kilometer van ons logeeradres lag. Gisterenavond besloten we een bezoek te brengen aan het restaurant van AGROTURISME NA MARTINA, dat we elke dag voorbij gereden waren en dat maar 200 meter van Casa Ventura is gelegen. In het prachtige authentieke gebouw werden we welkom geheten door het echtpaar Miguel Grimalt en Maria Torres. Nog nooit in mijn leven ben ik op zo'n gastvrije manier ontvangen in een restaurant. Het was hartverwarmend om te ervaren hoe Miguel vanuit zijn hart ons liet proeven van de lokale produkten, waarvan sommige uit zijn eigen tuin kwamen. Of het nu om de wijn ging, het hoofdgerecht met heerlijke groenten uit de oven, of het nagerecht dat werd gepresenteerd als een kleurrijk schilderij, alles streelde onze tong. Het was een culinaire ervaring, die we niet snel zullen vergeten. Miguel en zijn medewerkers verdienen een groot compliment. Agroturisme Na Martina is voor fijnproevers echt een klein paradijs op Mallorca. Daarom durf ik het met een gerust hart aan iedereen aan te bevelen.

Last week my good friend and me have stayed in the small villa "Casa Ventura", which is situated close to the beach and natural park Cala Mondrago in the east of Mallorca. The coastline is beautiful here, with bays that have cristalclear water and white beaches. The busy days of tourisme did not have started yet, so it was still very quiet everyday. Every morning I started the day by running through the nature park and over the cliffs and beaches of this beautiful area, because I am a Bali Runner. After we had enjoyed the sunny hours of the day we went to the small village of Porto Petro, to have dinner there in the restaurant La Caracola. Yesterday we decided to pay a vistit at the AGROTURISME NA MARTINA, that was only 200 meters from Casa Ventura. The owners, Miguel Grimalt and Maria Torres showed their hospitality in a way that we will not forget. Never in my life I have been treated so kind in a restaurant. Miguel took his time to show his wines and he gave us also a look in the cuisine of Mallorca. His suggestions were very helpful and we had a dinner that was like "once in a lifetime". Everything tasted so good, everything was so delicious, this was my best dinner ever. It was an experience that my friend and I will not forget. Miguel and his staff deserve a big compliment. Agroturisme Na Martina is for those, who love very good food in a wonderful ambiance, like a small paradise on Mallorca. That is why I want to recommend this restaurant to everybody.