keessmetsers.reismee.nl

Restaurant het VISSERSHUIS in Westenschouwen, een plek voor fijnproevers.

In de afgelopen maand ben ik samen met mijn partner en twee vrienden een week in Renesse geweest.

Voordat ik vertrok had ik een beeld van een toeristische badplaats voor me, maar dat beeld is tijdens ons verblijf echt veranderd. Omdat het nog voorseizoen was, waren er nog niet veel toeristen en was het overal heerlijk rustig. De lage temperatuur en de koude noordwesten wind zal daar zeker aan bij hebben gedragen. Ondanks het koele weer hebben wij enorm kunnen genieten van de afwisselende omgeving van dit kleine dorp. Nergens in Zeeland heb ik zoveel mooi bossen, uitgestrekte velden en waterrijke " inlagen" gezien als hier. Het duingebied van het eiland Schouwen Duiveland heeft echt indruk op ons gemaakt. Van Renesse tot Westenschouwen kun je wandelen en fietsen in een prachtige natuur, die geen moment verveelt.

Voor de strandliefhbbers zijn er uitgestrekte witte stranden met in de verte op de zandbanken de zwarte contouren van zeehondjes, die zich daar laten verwennen door de zonnestralen.

Zelf hebben we deze week weinig zon gezien en daarom hebben we nogal wat tijd doorgebracht in strandpaviljoens, zoals ZUIDZUIDWEST en OURSEASIDE. Het culinaire hoogtepunt van deze week vonden we echter in Westenschouwen in het sfeervolle visrestaurant HET VISSERSHUIS, waar we door de eigenaar en zijn medewerksters op een hartverwarmende manier werden verwend met tongstrelende visspecialiteiten. De gebakken tarbot, het gegrilde vistrio en de gebakken heilbot overtroffen onze verwachtingen, die vooraf al hoog gespannen waren. Dit is zeker een van de beste visrestaurants van de provincie Zeeland. Iedereen, die ook een keer wil gaan genieten van de heerlijke gerechten van dit restaurant, doet er goed aan om vooraf te reserveren. Voor ons was het in ieder geval een heel bijzondere ervaring, waaraan we nog vaak met plezier zullen terugdenken.

Kees Smetsers

Tijn Plette

Dag beste Kees,

Vanuit het team van het Vissershuis hartelijk dank voor je lovende woorden! Wel even een kleine correctie op de kop die je bij het blog hebt gezet. In de tekst staat het wel goed, de kop is fout. Wij zitten immers in Westenschouwen, niet in Renesse!

Gastvrije groeten vanuit het Vissershuis,

Tijn Plette

theo

Is ie koud terug uit Bali zit meneer Kees met zijn trawanten alweer in Zeeland km zijn "buikje" te verwennen.