Dagen met een gouden randje... op het eiland Sumatra...

Dagen met een gouden randje… op het eiland Sumatra.

De Bali Runners hebben in het afgelopen jaar tijdens hun gesponsorde deelname aan hardloopwedstrijden en een kwart triatlon, en ook via de verkoop van pakketten speculaas, zoveel geld opgehaald dat zij een groot aantal kinderen kunnen helpen op hun weg naar een betere toekomst. Het betreffen allemaal Indonesische kinderen met een loopbeperking (vaak klompvoet), die via een operatie geholpen kunnen worden.

In de afgelopen weken zijn er vier Nederlandse en Belgische artsen naar Sumatra gevlogen om daar op het project van de stichting Harapan Jaya een groot aantal kinderen te opereren. Gisteren kreeg ik van Huub van der Heide, één van de orthopedische chirurgen, een foto van kinderen die inmiddels geopereerd zijn en nu in een Bali Runners loopshirt liggen te herstellen van hun operatie. Deze foto heeft mij en alle andere Bali Runners emotioneel en blij gemaakt, want deze foto vertelt meer dan 1000 woorden kunnen zeggen. Het is een symbool van de liefde en de verbondenheid tussen de Bali Runners en de kinderen van Indonesië.

Zonder de hulp van iedereen, die aan het project van de Bali Runners heeft meegewerkt, zou dit niet mogelijk zijn geweest. Voor de geopereerde kinderen en hun hulpverleners zijn dit dagen met een gouden randje en zij zullen de steun van de sponsors uit Nederland nooit meer vergeten...

Het is echt de moeite waard om de foto's te bekijken, die Huub van der Heide gestuurd heeft en die ik op deze reisblog heb gezet. De foto's vertellen alles...