keessmetsers.reismee.nl

Casa Cosy, een fantastisch logeeradres in Valencia (Spanje).

Afgelopen maand ben ik samen met mijn partner en twee vrienden naar Valencia geweest. We hebben daar gelogeerd in een appartement met de naam "Casa Cosy". Ons verblijf in dit appartement is een waar feest geweest en dat heeft heel veel te maken met Koen Cuypers. Deze sympathieke Belg heeft ons tijdens het hele verblijf in de watten gelegd. Koen is een heel behulpzame man, die constant klaar staat met advies en hulp.

Het appartement zelf is perfect gelegen in de Calle Serranos, midden in het oude historische centrum van Valencia en op loopafstand van alle indrukwekkende pleinen en gebouwen. Op honderd meter ligt een van de toegangspoorten bij de droge rivierbedding, die als een groen lint door de stad loopt. Omdat naast Casa Cosy een Nederlandse verhuurder van fietsen zit, is het heel makkelijk om een fiets te huren en de droge rivierbedding in te fietsen. Daar zijn prachtige oude bomen te vinden, sommige van een soort dat ik nog nooit heb gezien. Leuke terrasjes, prachtige uitzichten op de stad, kilometers lang slingert de rivierbedding zich door de stad, tot de plaats waar het culturele centrum met futuristische gebouwen is te vinden. De rivierbedding loopt bijna helemaal tot de zee en het strand, waar heerlijke visrestaurants zijn te vinden.

Casa Cosy is heel apart. Na de ijzeren toegangsdeur kom je in een gangetje, dat eindigt bij een trap naar de appartementen. Ons appartement was gerenoveerd en zag er daardoor nieuw uit, met twee slaapkamers, een badkamer en een ruime woonkamer met keuken. Het appartement had geen uitzicht, maar daardoor was het heerlijk stil om er de nacht door te brengen.

Valencia is een heel relaxte stad. Je voelt je altijd veilig, ook 's nachts, en het is er gewoon heel gezellig. De stad wemelt van de schitterende imposante gebouwen en pleinen. In de kleine, oude straatjes vind je heerlijke restaurantjes, waar ik er een paar van wil noemen:

- La Lola, Pujada del Toleda 8 (dineren);

- Bodeguilla de Gato, Carrer Catalans 10 (tapa's);

- Taverna de la Reina, Placa de la Reina 1 (tapa's);

- La Pepica, Paseo Neptuno (paella).

Ik zou nog wel enkele bladzijden kunnen noemen met informatie over Valencia, maar het is veel leuker om het zelf te ontdekken, al dan niet met een gids. Ik sluit dit verhaal af met de contactgegevens van Casa Cosy:

- Naam: Casa Cosy.

- Contactpersoon: Koen Cuypers.

- Adres: Calle Serranos 16, 46003 Valencia.

- Telefoonnummer: 00-34-615 369 117

- Website voor reserveringen: www.casacosy.es