keessmetsers.reismee.nl

Een wandeling met Kadek door de mooiste rijstvelden van Bali...

Gisteren zijn we aangekomen in Belimbing, een dorp dat boven in de bergen ligt en waar de mooiste rijstvelden van Bali liggen. We werden in ons logeeradres Cempaka Belimbing hartelijk welkom geheten door Made Sepel, die ik al heel lang ken. Jaren geleden heeft hij samen met Kadek onder de sterrenhemel van Belimbing de verlovingsringen gebracht toen Angela en ik ons verloofden. Dat waseen avond die we nooit zullen vergeten. Made Sepel is een heel goed voorbeeld van de gastvrijheid van de Balinese bevolking. Samen met zijn medewerkers heeft hij van Cempaka Blimbing een resort gemaakt waar werkelijk alles klopt. Ik ben hier al vaak geweest en het was mooi om te zien hoe Rob, Christ, Ria en Karen zich hier meteen thuis voelden. De omgeving is hier zo mooi....

Vanmorgen zijn we met Kadek wezen wandelen. Kadek s een heel tengere Balinese vrouw die elke dag op haar brommertje vanaf Tabanan naar hier komt om bij Cempaka Belimbing te gaan werken. Samen met haar liepen we twee uur door de schitterende rijstterrassen waar de rijst grasgroen was en de stilte oveheerste. Hier is het echte Bali, het toerisme is hier ver vandaan. Het leukste moment van de wandeling was toch wel de oversteek over een riviertje met grote stenen. Dat veroorzaakte heel wat hilirateit toen sommigen van ons in het water dreigden te vallen. Het ging allemaal goed en ik heb er mooie foto's van gemaakt..

Vanmiddag gaan we onze derde ceremonie voor Sjors en Kristy houden. Het geeft mij een heel goed gevoel dat wij samen met Made Sepel kunnen gaan bidden voor Sjors en Kristy. Ik weet zeker dat dit weer een heel mooi moment za worden waarin wij ons verbonden zullen voelen met Sjors en Kristy en hun ouders...

Wij hebben hier geen internetverbinding en daarom zit ik nu op de computer in het kantoortje van Cempaka Belimbing dit verhaal te schrijven. Als we morgen in Lovina zijn kan ik ook de foto's op mijn weblog zetten...

Ik ga nu afsluiten voordat de verbinding weer wegvalt. Groeten van ons allemaal uit dit mooie plekje.

Kees Smetsers

Reacties

Reacties

henk ut Beers

De eerste zonnestralen verdringen de grijze nachtelijke uren,
regendruppels hangen als pareltjes om me heen, langzaam ontwaakt mijn lichaam in een ritme van ontluikende warmte
waar in ik wil verdwalen, herfst kleuren verwaaien uit mijn hoofd................... ik beleef , en geniet.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!