keessmetsers.reismee.nl

Contactgegevens logeeradressen op Bali.

In mijn verhaal "Belangrijke informatie voor een individuele reis naar Bali" op mijn reisblog www.keessmetsers.reismee.nl heb ik veel gegevens opgenomen over bungalowparken, hotels, restaurants en andere relevante informatie voor individuele reizigers die naar Bali willen gaan.

Alle logeeradressen en restaurants heb ik beschreven in mijn tweede boek over Bali dat ik met de titel “Liefde in het echte Bali” probeer te verkopen voor een goed doel, zijnde de hulpverlening aan gehandicapte kinderen op Bali. Het boek is voor 16,95 te bestellen via mijn emailadres smetserskees@hotmail.com. Van elk exemplaar van het boek gaat 10,00 euro naar het goede doel. Het boek is een ideaal naslagwerk voor mensen die individueel het échte Bali willen ontdekken.

Mijn derde boek over Bali is een roman met de titel “Bali, het leven zal altijd verder gaan”. Het verhaal speelt zich af rond het jaar 1900 in de dorpen Iseh en Sidemen in het oosten van Bali. Het boek is een ode aan de vrouwen van Bali en aan alle andere vrouwen in de wereld die vaak onderdrukt worden en weinig rechten hebben, maar desondanks sterk en zelfbewust in het leven staan. De opbrengst van dit boek gaat ook naar eerdergenoemd goed doel.

Recent heb ik mijn vierde boek over Bali geschreven. Dat is ook een roman en heeft de titel "Bali, het verdriet achter de glimlach". Het verhaal van dit boek speelt zich af rond het jaar 1946 en heeft als thema het ontbreken van rechten voor vrouwen op Bali. De situatie voor vrouwen is op Bali weliswaar aan het veranderen, maar vaak leiden ze toch een zwaar leven. De opbrengst van dit boek is ook voor de financiering van de hulpverlening aan kinderen op Bali, die een beperking hebben en niet kunnen lopen.
De website www.balirunners.nl geeft inzicht in de manier, waarop ik samen met een aantal vrienden probeer kinderen in Indonesië te helpen op hun weg naar een betere toekomst.

Hier volgt een samenvatting vande recente contactgegevens van de logeeradressen:

Gegevens van logeeradressen en restaurants

Nick's Hidden Cottages

Adres: Jalan Bisma Ubud

Telefoon: 00-62-(0)363-970760

Emailadres: nickshidden@nickshotels-ubud.com

Website: http://www.nickshiddencottages-bali.com/

Deze bungalows liggen aan de rand van Ubud tussen de rijstvelden aan Jalan Bisma, een klein straatje dat helaas langzaam wordt volgebouwd. Mensen die dicht bij het centrum van Ubud willen logeren en toch relatieve rust willen hebben vinden hier(nog) een fijne plek. In Jalan Bisma is verder een goede massagesalon (Lily Spa) waar je voor ongeveer 5 euro een fijne massage krijgt. Tenslotte is er een Belgisch café (Café des Artistes). Helaas is de charme van Ubud aan het verdwijnen en gaat het steeds meer lijken op de plaatsen in het toeristische zuiden waar de straten vol verkeer zijn en het nooit meer rustig is.

Klub Kokos

Adres: Ubud

Telefoon: 00-62-361-979076

Emailadres: cathy@klubkokos.com

Website: http://www.klubkokos.com/

Het bungalowpark Klub Kokos bestaat uit zeven ruime bungalows rond een zwembad en een mooie tuin. Er is ook een restaurant en een bibliotheek. Het bungalowpark(je) ligt aan het eind van het heel bijzondere voetpad dat loopt van het IBAH-hotel in Ubud richting Bankiang Sidem. De eigenaren (Balinees en Australisch) sponsoren een school in Bankiang Sidem. Klub Kokos is heel rustig gelegen en het echte Bali is er nog steeds te vinden.

Bali Rice Terrace Villas

Adres: Bangkiang Sidem

Telefoon: 00-62-817344658

Emailadres: info@baliriceterracevillas.com

Website: http://www.baliriceterracevillas.com/

De drie kamers van de twee gebouwen van Bali Rice Terrace Villas zijn midden in de rijstvelden gelegen en hebben een mooi uitzicht. De naam villa's is wat overdreven en de kamers zijn niet echt luxe, maar de ligging en de badkamer in de vorm van een ommuurd tuintje maken veel goed. Daarbij komt dat het straatje waar het bijbehorende open restaurant (Café Karsa) is gelegen voor mij een van de favoriete plekjes van het echte Bali is. Het is maar een half uurtje lopen naar Ubud en het voetpad daar naar toe is spectaculair mooi. Dichtbij is het bungalowpark Klub Kokos gelegen waar ik in het verleden vaak heb gelogeerd. Recent is er bij het kleine complex een mooie sfeervolle spa gebouwd waar je je midden in de rijstvelden kunt laten masseren.

Puri Taman Sari

Adres: Umabian

Telefoon: 00-62-361-7421165 of 00-62-(0)8783960

Emailadres: beratha@balitamansari.com

Website: http://www.puritamansari.com/

Puri Taman Sari is het voormalige paleis van de radja van Mengwi. Het verleden is hier nog tastbaar aanwezig. Een ideaal logeeradres voor mensen die op zoek zijn naar de geschiedenis van het echte Bali en in volmaakte rust willen genieten van de sfeer van dit bijzondere dorpje. De tijd heeft hier stil gestaan. De bungalows zijn heel verschillend maar hebben allemaal voldoende comfort voor een aangenaam verblijf. Twee zwembaden (waarvan een bij een privé-villa) en een goed restaurant maken het geheel compleet. De prijs van de kamers varieert en dat heeft te maken met het feit dat er heel veel type's kamers zijn, van een standaardkamer tot een bruidssuite.

Mijn neef is hier vorig jaar getrouwd en dat is voor hem en zijn vrouw een onvergetelijke belevenis geworden. Mensen die elkaar op Bali het jawoord willen geven vinden hier een unieke locatie. Het management en het personeel van Puri Taman Sari worden op de bruiloftsdag bijgestaan door alle inwoners van het dorp. Samen zorgen ze ervoor dat het bruidspaar en hun gasten een ontroerende dag beleven die ze nooit zullen vergeten. Vergeleken bij de dure "weddingplanners" , die voornamelijk in het toeristische zuiden van Bali actief zijn, biedt Puri Taman Sari veel meer aan mensen die hun liefde willen bezegelen in een pure Balinese sfeer. Opgemerkt moet worden dat de standaardkamers gehorig zijn, en dan kan 's nachts niet fijn zijn als je buren je nachtrust niet respecteren.

Villa Taman di Blayu

Adres: Blayu

Telefoon: 00-62-361-(0)7439857 0f 8945560

Emailadres: info@villatamandiblayu.com

Website: http://www.villatamandiblayu.com/

Villa Taman di Blayu is een heel romantisch bungalowpark met maar acht bungalows (zes Luxury Rooms en twee Superior Rooms) die in een halve cirkel rond een uitbundige tropische tuin liggen. Het uitzicht bestaat uit rijstvelden en palmbomen. Verder heerst er een volmaakte rust die alleen wordt verstoord door het dorpsleven langs het snelstromende water bij de rijstvelden. Een ideale plek voor natuurliefhebbers en romantici. De Luxury Rooms zijn heel luxe en hebben een prachtige badkamer met een bad in een vijver in een kleine ommuurde tuin. De twee Superior Rooms zijn iets minder luxe en kijken uit over de rijstvelden. Het dichtstbijzijnde andere resort is Puri Taman Sari en ligt op een kwartier wandelen.

Een verblijf in Villa Taman di Blayu (en/of Puri Taman Sari) is heel goed te combineren met een bezoek aan het dichtbij gelegen nationaal monument "Margarana". In mijn tweede boek over Bali ("Liefde in het echte Bali") heb ik aan dit monument een hoofdstuk gewijd.

Bij een langer verblijf wordt een korting verleend op de prijs van de bungalows. In het verleden heb ik aanzienlijke kortingen kunnen bedingen voor gasten die via mij gereserveerd hebben.

Vanaf juli 2015 zijn er in dit resort vier nieuwe standaardkamers.

Cempaka Belimbing Villas

Adres: Belimbing

Telefoon: 00-62-361-751517

Emailadres: reservation@cempakabelimbing.com

Website: http://www.cempakabelimbing.com/

Website reisbureau: http://www.kcbtours.com/

Cempaka Belimbing Villas heeft al een aantal malen een "award" gekregen van het Tri Hita Karana Awards Team, een organisatie die zich bezig houdt met het in stand houden van de cultuur van Bali. Deze onderscheiding heeft te maken met het feit dat dit resort is gebouwd met respect voor de aanwezige omgeving. Het is echt een heel mooi park met fijne kamers en een zwembad dat uitkijkt op een klein dal met rijstterrassen. Werkelijk alles klopt in Cempaka Belimbing. Boeking is mogelijk via het reisbureau van de Nederlandse consul, Al Purwa, die eigenaar is van dit resort. In de authentieke omgeving kunnen wandelingen gemaakt worden met een gids van Cempaka Belimbing.

De prijs van de bungalows hangt af van de duur van het verblijf en het type bungalow.

Taman Sari Bali

Adres: Pemuteran

Telefoon: 00-62-(0)362-93264

Emailadres: resort@balitamansari.com

Website: http://www.tamansaribali.com/

Dit resort maakt deel uit van de Bali Taman Sari organisatie waartoe ook Villa Amertha en Puri Taman Sari (Umabian) behoren. Het is zeker geen goedkoop resort maar de ligging aan het strand en de ruime opzet geven het park een fijne sfeer. Pal voor het restaurant van Taman Sari Bali ligt in zee het project Biorock. Op slechts een paar meter van het strand is over een lengte van een paar honderd meter nieuw koraal gerealiseerd waarin ontelbare vissen hun leefomgeving hebben gevonden.

Sawah Lovina

Adres: Lovina

Telefoon: 00-62-(0)362-41091

Emailadres: info@sawah-lovina.com

Website: http://www.sawah-lovina.com/

De Balinese Wina en haar Nederlandse man Walter hebben in Lovina een bungalowpark met heel mooie bungalows en een dito tuin en zwembad gerealiseerd. Het is een oase in het relatief drukke Lovina. Het eten van het restaurant van dit parkje behoort tot het smakelijkste dat ik op Bali ben tegengekomen. Voor mij is het een van de beste kleinschalige bungalowparkjes van Bali.

De prijs van de kamers is 40 euro voor een kamer zonder AC, en 45 euro voor een kamer met AC. Bij een reservering moet een aanbetaling van 20% worden gedaan op de Nederlandse bankrekening van Sawah Lovina.

Starlight Bungalows

Adres: Lovina

Telefoon: (zie hieronder)

Website: www.starlight-bali.com

Email: info@starlight-bali.com

Starlight Bungalows heeft ook een Nederlands management. Het is een bungalowpark met bungalows die echt alles hebben wat een toerist verlangt (zelfs een minibar en een satelliet tv). Mensen die prijs stellen op wat meer luxe en ook willen genieten van een rustige omgeving zijn hier op het goede adres. De tuin en het zwembad zijn heel sfeervol en het restaurant aan zee biedt heerlijke gerechten. De gasten kunnen zelfs op het strand eten met hun voeten in het zand en de frisse zeewind in hun haren. Kortom een perfecte ligging. WIFI is beschikbaar. De Nederlandse eigenaren hebben een bijzondere band met de Nederlandse stichting High5Rehab die in Lovina een project heeft dat door hen gesponsord wordt. (High5Rehab geeft gehandicapte Balinese kinderen via operaties, revalidatie en fysiotherapie weer kans op een betere toekomst).De prijs van de bungalows van Starlight varieert naar gelang het seizoen. De gasten krijgen echt waar voor hun geld, in alle opzichten. Het telefoonnummer in Nederland is 06-10497396. Het telefoonnummer in Bali is 00-62-(0)362-7005271 of 00-62-(0)81337774485.

Tembok (Poinciana Seaside Resort and Retreat Centre)

Ongeveer 10 minuten rijden van Tejakula ligt in het kleine dorp Tembok het resort met de naam Poinciana. Het resort ligt verscholen tussen de hoofdweg en het strand en is een ideale plek om tot rust te komen, ver van het toerisme dat Bali steeds meer in zij greep krijgt. Eigenaresse is Nyoman Sulastry, een Balinese vrouw die geboren is in Denpasar en jarenlang in Australie heeft gewoond. Toen zij na tientallen jaren in Australie te hebben gewoond terugkeerde op Bali, was ze geschokt door de veranderingen, die zij aantrof, dat ze op zoek ging naar een plek waar ze het authentieke Bali kon terugvinden, en die vond ze in Tembok. Daar aan de noordoost kust van Bali heeft ze in samenwerking met andere Balinezen een resort gebouwd, dat de naam Poinciana kreeg. Nyoman Sulastry heeft er een klein paradijs van gemaakt met een tuin vol met bloeiende fragipanibomen. Elke morgen ligt de tuin bezaaid met heerlijke ruikende bloemen. Soms drijven ze als kleine bootjes in de twee mooie zwembaden die de tuin sieren. Het verblijf in dit park is echt heerlijk. Voor mij zelf waren de maaltijden op de kleine plateautjes aan het strand onvergetelijk door het uitzicht over het strand en de uitgestrekte zee. Het eten was er heel goed en werd met veel liefde geserveerd. Echt, elke keer als ik daar zat bij de opgaande of ondergaande zon, dan waande ik mij in een klein paradijs.

Je kunt bij Poinciana mooie villas huren, die heel sfeervol zijn ingericht en een tot drie slaapkamers hebben. Vooral de villas rond het grootste zwembad zijn werkelijk uniek. Ik ben met Poinciana een contract aangegaan en daardoor krijgen gasten, die via mijn bemiddeling boeken, een korting van 20% op de internetprijs.

Het resort is echt een plek voor mensen, die rust en stilte zoeken in een authentieke omgeving. Maar je kunt er vanaf het strand (zwart zand met stenen) ook snorkelen bij mooi koraal en veel vissen. En je kunt er een trip maken naar een waterval (Mampeh), die maar een kwartiertje rijden van het resort ligt. Op de website staan verder meerdere trips die de moeite waard zijn.

Het adres van de website is: www.poincianaresortbali.com. Het emailadres is : info@poincianaresortbali.com . Het telefoonnummer is: 00-62-8123859951. Directe boekingen zijn ook mogelijk via de website www.booking.com.

Teras Bali Villas

Telefoon: 00-62-366-5305577

Emailadres: info@terasbali.com

Website: www.terasbali.com

Op een plateau in het dal van Sidemen ligt dit sfeervolle bungalowpark. Alle bungalows zijn modern ingericht en hebben een mooi uitzicht op de groene omgeving. De tuin en het zwembad nodigen uit om te genieten van de stilte en de rust die hier heerst. Het eten in het restaurant is goed en de massages bij het geluid van snel stromend water zijn aan te bevelen. Bij dit bungalowpark zijn ook boekingen mogelijk voor Villa Shantiasa.

De prijzen van de bungalows bij Teras Bali variëren naar gelang het seizoen en het type bungalow.

Villa Shantiasa

Telefoon: 00-62-366-5305588

Emailadres: info@shantiasabali.com

Website: http://www.shantiasabali.com

Boven op een heuvel aan de rand van het dorp Sidemen ligt Villa Shantiasa. Een villa met vier kamers, een zwembad, een restaurant en een mooie tuin. Het panoramische uitzicht op de rijstterrassen en het dal van Sidemen is werkelijk adembenemend. De kamers zijn modern ingericht maar hebben toch een Balinese uitstraling. Voor mij is het een van de mooiste plekjes op Bali waar ik ooit geweest ben. Mensen die op zoek zijn naar het échte Bali en een relaxte sfeer zijn hier aan het goede adres. Reservering kan geschieden via de website en het emailadres.

Voor de kamers geldt een prijs van 675.000 roepia. Alle kamers hebben AC en zijn de prijs meer dan waard.

Warung Ida

Adres: Sidemen

Vroeger heb ik in Sidemen vaak gelogeerd bij Villa Cepik waar de Balinese Ida heerlijk voor mij kookte. Haar groentesoep en kip in sojasaus waren altijd een feest voor mijn zintuigen. Intussen is Villa Cepik van eigenaar verwisseld en is Ida met haar man Gusti een eigen restaurantje begonnen. Dat ligt aan het straatje tussen het schooltje en Uma Agung Villas, aan de linkerkant van de weg. Iemand die goed en goedkoop wil eten is hier op het goede adres.

Bed and Breakfast Darmada

Telefoon: 00-62-(0)85338032100

Emailadres: info@darmada.com

Website: http://www.darmadabali.com/

Beneden in het dal van Sidemen ligt deze heel bijzondere Bed and Breakfast. De Nederlandse Barbara en haar man Wayan hebben er een klein paradijs van gemaakt. Kinderen kunnen hier weer kind zijn en de natuur (her-) ontdekken. De kamers zijn fris en hebben mooie pasteltinten. Een ideale plek voor natuurliefhebbers en rustzoekers.

Kelapa Mas Homestay

Adres: Candidasa

Telefoon: 00-62-363-41369

Emailadres: kelapamas@hotmail.com

Website: http://www.kelapamascandidasa.com/

Een sfeervol bungalowparkje met een mooie tuin en heel attente service. Sinds kort is er een heel mooi nieuw zwembad en dat ligt aan een klein strandje met ligbedden en een bar. Zwemmen in zee is hier moeilijk vanwege de stukjes koraal op de bodem en het lage waterpeil. De kamers zijn recent gerenoveerd en de gastvrijheid van de eigenaar en zijn medewerkers is hartverwarmend. Om deze reden is het voor mij een van mijn favoriete logeeradressen op Bali.

De prijs van de bungalows van Kelapa Mas is in vergelijking met soortgelijke bungalowparken laag. Bij langer verblijf wordt een aanzienlijke korting op de kamerprijs verleend. Intussen hebben bijna alle bungalows AC. De nieuwe bungalows bij het zwembad zijn heel luxe.

Warung Astawa

Adres: Candidasa

Telefoon: 00-62-(0)363-41363

Dit kleine restaurant aan de doorgaande weg van Candidasa heeft onlangs een "Excellence-award" ontvangen van de reissite Tripadvisor.com. Deze onderscheiding is echt verdiend want het eten en de service zijn er echt heel goed en de porties heel royaal. Probeer de "Ice Coffee" of de salades maar eens. Echt een feest voor de zintuigen. Het geluid van het verkeer op de weg langs het restaurant vormt een nadeel, maar toch durf ik dit restaurant met een gerust hart aan te bevelen.

Prijzen van de accommodaties

De hiervoor genoemde accommodaties zijn allemaal fijne logeeradressen. De prijzen liggen meestal rond 600.000 roepia, dat is ongeveer 37 euro. Er zijn echter ook duurdere (Puri Taman Sari in Umabian, Taman Sari Bali en Villa Amertha in Pemuteran, Cempaka Belimbing, Gaia Oasis in Tejakula) en goedkopere (Kelapa Mas Bungalows). In juli, augustus en december is het hoogseizoen en zijn de prijzen hoger. Verder kun je meestal onderhandelen over de kamerprijs en soms loont het de moeite als je mijn naam noemt.

I Ketut Kumara Giri

Adres: Jalan Kerta Dalem Sari IV, Denpasar

Telefoon: 00-62-(0)8124650687

Email: giribalitrip@gmail.com

Ketut is al bijna twintig jaren mijn vaste chauffeur op Bali. Hij is intussen een echte vriend geworden. In tegenstelling tot de meeste chauffeurs op Bali spreekt hij goed Engels. Recent heeft hij zelfs een cursus Nederlands gevolgd en zijn Nederlandse klanten kunnen nu gewoon met hem in hun eigen taal praten. Dit is echt een unicum op Bali. Ketut heeft veel verantwoordelijkheidsgevoel en hij rijdt rustig. Zijn bijna nieuwe busje heeft airconditioning en is geschikt voor vier personen met bagage en zes personen zonder bagage. Ik kan mij geen betere manier bedenken om het echte Bali op een relaxte manier te ontdekken.

Wicky

Dag Kees
Wij zijn op onze reizen naar Bali al op verschillende plaatsen geweest dis jij aanraad. Zijn nu Lovina en genieten enorm van starlight, wat een fijn hotel, heerlijk restaurant ! Dank je wel voor de al voor de prachtige momenten op Bali , waarin jij voor mijn Familie een rol hebt gespeeld