keessmetsers.reismee.nl

Bali: Bijzondere gebeurtenissen op onze eerste dag in Bali.

Als je op Bali bent gaat het gevoel de plaats innemen van het denken. Daardoor gebeurt er van alles met je. Een voorbeeld: Vanmiddag zouden we vertrekken voor een wandeling ten noorden van Klub Kokos, ons logeeradres in Ubud. Ketut stond tegen zijn busje aangeleund met zijn hand tegen de deurpost. Nol zat vooraan op de stoel langs de bestuurdersplaats en trok met een ferme klap de deur dicht. Jahoor...Ketut zijn hand zat er tussen. Met een luid ' Auuuw!!' trok Ketut onze aandacht en vroeg ons de deur open te trekken. Een opgezwollen hand was het resultaat. Snel haalden we ijsblokjes om Ketuts hand te koelen en dat hielp want even later reeds Ketut alweer met ons naar het dorp.

Vijf minuten voordat Ketut met zijn hand tussen de deur zat probeerde ik op onze kamer in Klub Kokos nog snel een groot insect buiten de kamer te krijgen. Ik dacht dat ik slim was en pakte het insect beet met een stukje papier. Dat vond het insect niet leuk en ze ze stak dwars door het papier in mijn duim die meteen begon op te zwellen. Maar dat hield heel snel weer op en dus viel ook dit mee.

Och........zo maak je nog eens wat mee.....

Een half uurtje na deze aanslagen op onze gezondheid liepen we over het mooie voetpad naar Cafe Organic . Dat is een biologisch restaurantje dat mij was aanbevolen door Iris en Ferry. Op dat mooie plekje genoten we van het uitzicht over de grasgroene rijstvelden waar witte rijstvogels rondvlogen. Onze nieuwe wereldreizigers (Jan en Erna) en de ervaren wereldreizigers (Nol en Jose) voelen zich al helemaal thuis in Bali en dat geldt natuurlijk ook voor Angela en mij. De flessen met zuurstof voor Nol werken prima, dus dat is ook weer een zorg minder.

Erna wil graag het wachtwoord weten van het hotmailadres ernaenjan@hotmail.com want ze willen graag emails naar hun kinderen sturen. Dus als iemand dat naar mijn persoonlijk emailadres smetserskees@hotmail.com wil sturen dan kunnen zij ook emailen.

We zijn nog maar een paar dagen in Bali en we moeten allemaal nog even wennen aan alles hier, maar ik denk dat het voor ons allemaal weer een bijzondere ervaring zal worden. We hebben een heel fijn gezelschap aan onze chauffeur Ketut die ongelooflijk goed Nederlands spreekt. Echt, het is niet te geloven...... Zijn uitspraak is geweldig goed en wij kunnen de hele dag met hem praten in het Nederlands. Ketut heeft een paar maanden geleden een cursus Nederlands gevolgd in Denpasar en heeft onze taal supersnel onder de knie gekeregen. Ik denk dat dit heel veel klanten op zal leveren in de toekomst want wat is er mooier als je op Bali een chauffeur hebt die zo goed Nederlands spreekt.

De eerste avond zijn we aan het strand van Kuta wezen eten met Ketut en zijn vriendin Erni. Ik was blij om te zien dat het nog steeds goed met hen gaat ondanks hun problemen met hun ' adat '. Het was een fijn begin van onze vakantie op Bali.

Morgen gaan we naar Mas (houtsnijwerk), Tegalalang (rijstvelden), Celuk (zilversmeden) en Batubulan (beeldhouwers) zodat onze nieuwe'Baligangers' kennis kunnen maken met de creativiteit van de Balinezen.

Ik ga nu afsluiten met de groeten van ons allemaal en van Ketut,

Kees

Reacties

Reacties

Dianne

Hoi Kees en reisgnoten.

Heel fijn dat je me op de hoogte houd.
Hoe vermaakt erna en
jan zich op het romanties eiland wie weet wat er allemaal nog van komt .
Ze zijn in goede handen met jou kees.
Wens jullie nog onwijs goede vakantie toe met veel plezier.
Groetjes aan allen. en natuurlijk speciaal aan mijn wandel maatje..

Groetjes Dianne en Ad

Familie Vullings

Hallo allemaal!

We kunnen Jan en Erna niet helpen aan het wachtwoord, maar ik zal Arjan vragen! Goed om te lezen dat jullie goed zijn aangekomen. Hoe was de reis? Nog veel plezier en tot het volgende berichtje!

Oh ja, Erna, Bobby en Luuk worden steeds meer vriendjes. Ik denk dat hij straks niet meer mee naar jullie mag. Bobby doet het goed hier.

Groetjes Jolanda

gert ellen casper mathijn en tieme

hoi oma en opa
waar ken je de video zien van jullie
en fotos

groetjes gert ellen casper mathijn en tieme

Robert en Sjors

Hoi allemaal,

Het is mooi te horen dat jullie allemaal heel zijn aangekomen zonder problemen.

We hebben jullie de hele reis door gevolgd op het Internet en hebben kunnen zien waar jullie zoal overheen zijn gevlogen (Duitsland, Usbekistan, Afganistan, India), pff je moet maar zo ver weg willen.

Pap en Mam hier tuis gaat alles goed, en we houden alles nog recht, en maken alles schoon wanneer er een feest is geweest (haha).

We zijn toch blij dat er hier en daar wat instructies zijn achter gelaten, zo komt alles tot nu toe nog goed.

We hopen dat alles bij jullie naar wens is, en wensen jullie vanuit Liempd nog veel plezier.
En maak er iets moois van.

Groetjes:
Robert en Sjors

Stef

Prachtig te lezen van jullie Balineese uitstap, eigenlijk ben ik wel een beetje jaloers dat ik er zelf niet zit momenteel. ;-)
Ik heb al een paar plaatsjes opgeschreven die ik ook eens moet opzoeken.

Een vraagje: Ketut heeft Nederlands geleerd in Denpasar schreef je, kun je daar wat meer over vertellen, ik heb een vriend die een cursus Nederlands wenst te volgen maar niet weet waar dit zou kunnen.

Alvast bedankt en groetjes,
Steven.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!